Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innlegget om hvordan folk overlevde før i tiden...

Før i tiden var de ikke så redde for bakterier og skitt. DA fantes det ikke astma og allergi.

NEI, men det fantes heller ikke alle disse kunstige stoffene som vi boltrer oss i. Det kryr av giftige stoffer over alt, i klær, leker, sofaen vi sitter i, tv, data osv osv.... listen er så lang som det finnes ting idag. Det er ikke noe å gjemme under en stol.

Det er alt for lett å si at overhysteriske mødre er skyld i astma og allergi. Det er langt fra sannheten!

Men jeg er ENIG i at man trenger en fornuftig dose skitt og bakterier for å booste immunapparatet.

Men hadde man visst hvor mye dritt som finnes i alt det vi bruker til dagelig så tror jeg faktisk enhver hadde blitt litt "overhysterisk"

Sukker f. eks det hadde de ikke til vanlig før i tiden. Det var en sjelden vare. Og om man går enda litt tilbake så fantes ikke raffinert sukker i det hele tatt.

Jeg blir litt provosert av de som argumenterer FOR å bruke sukker her inne. Det er greit at man ikke skal bli "overhysterisk" Og man kan bruke det i fornuftige mengder. Men da tror jeg mange her inne har helt andre grenser for hva som er fornuftig enn hva man i realiteten bør bruke. Man kommer ikke utenom at sukker er og blir noe som ikke er bra for oss. Det finnes sukker i en aller annen form i stort sett alle

ferdigprodukter vi bruker. Så ingen som har litt greie på ernæring ville si noe positivt og langt ifra argumentere FOR sukker. Selv om man bruker sukker i moderate mengder selv og prøver å unngå det for en liten kropp som ikke tåler like mye som en voksen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På langt vei engig med deg, pijami. Hørte akkurat at de lurer på om det er bassengene som er årsak til mye av dagens astma (altså kloren i vann og luft).

Men nå har jo de fleste kommuner ikke råd til å vedlikeholde eller ha vann i bassengene sine, så da er vi vel kvitt den årsaken snart....

Skrevet

Det å ta tran - det er overhysteriskt det!

Skrevet

I "de gode, gamle dager", var det f.eks. ganske vanlig å dø i barselseng og spedbarnsdødeligheten var også temmelig mye høyere....

Har nettopp vært og besøkt en gammel slektning av mannen min, på 90 år,og man kan bli litt lei av å høre om operasjoner på kjøkkenbenken, 20 røyk om dagen og ALDRI syk og bla, bla, bla....

Kanskje en gyllen middelvei er tingen?Vi blir jo også utsatt for en del ting og tang som man ikke ble før?

Skrevet

Det er helt klart at de døde mye tidligere før. Men livsstilsykdommene fantes nesten ikke. Måten vi lever på er helt annerledes enn måten de levde på. Det kan ikke sammenlignes.

Jeg mener at alle disse stoffene som blir produsert for selge mest mulig varer er et kjempestort eksperiment på oss mennesker.

Det er ikke en brøkdel engang som blir testet ut. Og resultatene av det vil vi ikke se med en gang. Kanskje når vi er besteforeldre, da vil vi begynne å se hva vi egentlig gjør.

Men om man ser utviklingen de siste 30 åra så er det rimelig skremmende hva som venter oss.

Skrevet

Jeg tror at de levde "sunnere" før en nå. Men man må huske at de levde mye kortere og at de sansynligvis hadde mer smerte en nå( pga helse vesen eller mangel på sådan)

De man også må se på er hvordan husene ble bygget før og hvordan vi bor nå.

Husene før var langt fra tette, de besto kun av naturlige matrialer, nå derimot har vi isolasjon, villavent og pusser opp annenhver uke med lim, maling osv

De hadde også daglig kontakt med dyr og jord noe de fleste ikke har i dag. Ingen hadde tid til å vaske huset hele dagen og de hadde ikke vaskemiddler som var fremstilt av kjemikalier.

Jeg har forsøkt å velge det beste av begge verdener for min familie, vi bor i et 100 år gammelt hus som vi har total renovert, men med kun naturlige matrialer( ikke tapet gulvbelegg osv) Vi har beholdt den naturlige trekken fra kjellermuren og vi har dyr rundt oss hele tiden. Spiser minimalt med ferdigmat, salt, sukker. Bruker heller ferske urter som smakstilsetting og lager all mat fra grunnen. Det tar ikke lang tid når man blir vant til det.

Sønnen min bruker libro bleier, men ikke våtservietter, mme, industri mat, kremer eller såpe.

Vi tar tran.

Hele vår familie er meget friske og ingen har allergi på tross av at begge våre familier har det ellers.

Hipp hurra for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...