Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Vi har valgt å ikke styre rytmen til babyen overhodet: når er det passe å begynne med det? Vi har heller ikke vært streng på at han skal sove alene. Tenkte å begynne så smått med det. Hva gjør dere?
glad_jenta Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 bader,pysj mating å legging.i den alderen er det litt vanskeli å få de til sengs tidlig.ble ca. 2200-2300 før han sovna da husker jeg.men etter 3 mnd alder så plutselig en dag så sovna han i 2000-2100 å siden har det vært sånn,han er straks 4 og halv mnd:)
84 mamma Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Me og gjer som dei over. Badar, har på pyamas (når det er veldig varmt kortarma boddy) så får han siste måltidet. Me har ahtt denne rutinen no i ca 2 veker og han er 10 veker idag. Det er litt forskjellig kva tid han legg seg. Det kjem an på kva tid han skal ha det siste måltidet. Guten får mme og har 5 måltid til dagen. Dette er noko han har regulert sjølv. Den siste veka har han hatt det siste måltidet mellom 21 og 22. Så har me lagt han etter det. Då søv han til ca kl 9 neste morgon utan mat.
ostekaka Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 du kan prøve å lage natt, og ha en fast rutine med bading og skifting og mat på kvelden, men det er altfor tidlig å forvente en rutine, og om du får en rutine så kommer den nok til å endre seg. ting går seg til av seg selv tror jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Vi begynte med faste leggerutiner når hun var 7 mnd og vi la henne i egen seng fra da av også.
Cammy1 Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Vi begynte fra vi kom hjem fra sykehuset, med å bade, ta på rene klær/body, mate og legge på kvelden. ca kl 21.00. Nå er hun 10 uker og vi begynner badingen klokken 20.00. Etter det + mat er hun i seng ca 21-21.30. Jeg tror det er lurt å begynne tidlig med rutiner - selvfølgelig kan de endre seg men jeg tror det skaper trygghet og forutsigbarhet at man har ca de samme rutinene hver dag.
Willemo Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Veeldig tidlig å innføre faste leggetider, men faste rutiner er greit nesten fra starten av.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 Helt enig med Cammy1, tror det er viktig med rutiner. Jeg hadde en veldig rutinert baby første gangen, hun er 2 år nå og har stort sett lagt seg til samme tid og har hatt et godt sovehjertet helt siden hun var 2 mnd gammel.. Har en gutt på 8 uker nå, og helt siden vi kom hjem fra sykehuset har vi stelt/badet, tatt på pysj, ammet (som foregår på soverommet med bare nattlampa på) og så i seng kl 21.00.. og nå de siste 3 ukene har han blitt så trøtt kl 21.00 at han sovner tvert og sover til ca 20.00 med pupp bare en gang i halvsovne ved 4 tiden.. Har i allefall erfart at de blir mye roligere og tryggere av rutiner.
Mina06+Mats09 Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Vi hadde leggerutiner fra første stund vi, synes det har gått kjempegreit, nå 4mnd gammel sovner hun som en stein klokka halv sju..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå