Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Min kjære har tidligere vært samboer noen år og han og hun var forlovet. Nå bærer moren hans hennes ring!!! Dette sårer meg noe innmari. Inni ringen står det "Din xxxx og dato". Min kjære bare overser at jeg blir såret av det. i mai i år kjøpte vi ringer og forlovet oss. Men min kjære nekter å bære ringen. Den ligger å slenger alle steder i huset og nå finner han den ikke. Han har hatt allverdens unnskyldninger for å ikke ha ringen på fingeren. Dette også sårer meg. Selv er jeg stolt av ringen og synes det er en ære å få bære ringen hans. Er jeg veldig hårsår på disse punktene, eller har jeg grunn til å føle meg litt tråkket på?
Dr. Phil Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Synes ikke du er hårsår i det hele tatt, kan jo virke som han ikke tar forlovelsen seriøst i det hele tatt, jeg hadde spurt hva han egentlig ville med forholdet. Og att moren hans har hans forje kjæreste sin ring på fingeren synes jeg virker veldig snodig, kan ikke se hvilken grunn hun skulle ha til det, er kjæresten din en mammadalt ? Att han henvender seg veldig ofte til henne ? Kan jo hende att den forje kjærsten hadde mor mer "med" i forholdet, men synes fortsatt det er meget respektløst av moren hans å tviholde på det gamle forholdet på den måten, jeg hadde spurt henne rett ut hva meningen med den ringen er, og hvorfor hun bærer den, og eventuelt bedt henne kvitte seg med den.
Snart-pappa... nå pappa! Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil ikke forsvaren han og si at dette er grunne til at han ikke går med ring. Men for min del, når den dagen kommer, tror jeg at jeg bærer den i halskjedet. For min del vil det å gå med ring, i enkelte tilfeller være farlig. Har venner som nesten har revet av seg fingrene med den. Å bare tanken på å glemme å sette den på, å få en syllebøtte eller værst av alt, at hun skal føle noe misstenkelig p.g.a dette er ikke gøy. Heller ikke gøy er det å glemme å ta den av, for selvfølgelig den eneste dagen du glemmer det, er den dagen du skulle ha husket det! Men synes det ikke finnes noen god undkyldning for å ikke bære den... når vi kan ha den rundt halsen. Selv om noen skulle ønske mest at den var på fingeren.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Hmmmm Kanskje du leser ting mellom linjene som ikke er der? Jeg synes du skal prate med forloveden din og fortelle hva du synes. Det er ikke sikkert han forstår at du synes det er rart og at det gjør deg usikker. Hvordan ser forlovelsesringen ut som moren hans går rundt med da? Er det en vanlig ring (ikke giftering) så kan det jo hende at hun bruker den fordi den er fin. Den er jo inngravert så den kan jo ikke leveres tilbake... Når det gjelder forlovelsesringen så vet jeg om en del menn som helt seriøst får klaustrofobi av ringer. De er ikke vant med å gå med ring og synes det er rart og ekkelt å kjenne at fingrene hovner opp og krymper i varme/kalde dager. Det er en helt ny opplevelse for dem. Av de parene jeg kjenner er det noen som har ring til begge, mens andre har forlovelsesring bare til henne, mens andre igjen (inkludert oss) hadde ikke forlovelsesring i det hele tatt. Synes det er hyggeligst mot deg om han har den på - nå som han har ring, men snakke med han om det. Kanskje han kan få ta den av og på en periode til han blir vant til den? Etter at dere har giftet dere synes jeg iallefall at han bør ha den på hele tiden (om ikke arbeidet hans umuliggjør dette). Det at han mister den er dumt og trist. Han bør ha et fast sted til den når han tar den av. Mange menn bryr seg ikke om symbolikken rundt forlovelse og gifermål og hadde damene gått med på det er det mange som ville giftet seg uten særlig sermoni. Det som betyr noe for menn er at man er glade i hverandre og har lovet hverandre å være sammen. Sermonier rundt forlovelse, giftermål, bryllupsdager etc blir av mange menn sett på som unaturlig og noe de helst forbigår i stillhet. Det betyr ikke at de elsker oss mindre enn andre mer romantiske menn... Vi må huske på at menn er annerledes enn damer. Menn er fra mars og kvinner er fra Venus. Dette må vi huske - og så må vi bruke ordboken bedre - for vi snakker faktisk ikke helt det samme språket. Det er viktig å huske dette synes jeg....
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Det er forståelig at du blir såret av å tenke på at forlovelsesringen hennes, fremdeles er i ditt dagligliv. Det representerer jo noe som du, som hans nye samboer og forlovede, absolutt ikke ønsker å engang tenke på. Ingen av oss liker å tenke på at vår utkårede har en fortid med andre kvinner/menn, for nå er det du og jeg som står i sentrum, og det er oss det er snakk om nå. At du kan fortelle samboeren din hvorfor det gjør deg trist, tar jeg nesten som en selvfølge at han i det minste kan høre på. Det at han bare overser deg, gjør ikke at problemene dine forsvinner. For meg virker det heller bare som den "letteste" måten å unngå å ta den ubehagelige samtalen om nettopp dette. Når vi først er inne på det... "det du ikke vet, har du ikke vondt av" er det er ordtak som sier. Og i ditt tilfelle hadde ikke selveste ringen vært et problem, dersom du ikke hadde visst at det er eks-kjæresten sin ring og at det i tillegg står både navn og dato inni... Hvem var det som fortalte deg dette...? Var det han selv, eller var det moren hans...? Mange menn har jo litt problemer med å bære en ring, noen pga. forpliktelsen som følger med men andre av den grunn at de har en jobb som gjør at det rett og slett er farlig å bære ring. Min mann har ringen i smykket når han er på jobb, og tar den på seg når han er ferdig. Syns nå i det minste samboeren din kunne bært ringen i et smykke dersom han har en sånn fobi for å bære ringen på fingeren... Dette igjen fører tilbake til eks-kjæresten hans, og ringen som moren fremdeles bærer. Han bærte tydeligvis hennes ring, men han vil ikke bære ringen og vise at det er dere to nå: det er en tanke jeg ville følt, tror jeg. Jeg tror nok du og samboeren din må snakke ordentlig ut om dette, og får du ikke han til å snakke om det så vil jeg anbefale deg å prøve å skrive et brev til han hvor du forteller nøyaktig hva du tenker og føler, og er ærlig om hva du syns. På den måten får han vite hva du mener, men trenger ikke å føle seg truet på noen måte eller måtte skynde seg å komme med et mot-argument mens du står å ser på han. Jeg ville nok følt det samme som deg, dersom jeg sto i dine sko.
Gjest Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 OOOOOOOO eg hadde tent på alllllllle plugger hvis min mann ikke gikk med ringen :-) Hadde sakt til hann at hen fikk se å få den på eller bryte forlovelsen :-) Men de e jo opp til en hver å finne ut av de. Håper de ordner seg for dere :-))))) All lykke.....
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 Hvorfor skaffe ring dersom man ikke har tenkt å bære den? Jeg mener, ringen er jo et symbol på den forlovelse dere har inngått. Er han ikke komfortabel med den da? Bar han ringen mens han var forlovet i sitt forrige forhold? Jeg hadde ikke akseptert dette. Nå er vi forlovet, men bare jeg har ring (diamant) for vi ønsker ikke å være ringforlovet. Ringene skal vi bruke etter at ekteskapet er inngått. Men vi er skjønt enige begge to om at begge skal bruke ringene når den tid kommer.
vinterjente81 Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 uff! menn! du er absolutt ikke hårsår! jeg hadde blitt helt gal! -men det hjelper sjelden. så da, ville jeg heller kanskje, rolig, prøvd å forklare hvor viktig det er for deg at han bærer din ring, nå som han har valgt å forlove seg. du kan evenntuelt foreslå at han kan ha den i et kjede rundt halsen. gi han litt tid, og hvis han fortsatt ikke viser interesse for ringen, hadde jeg tatt av min egen og sagt at han kan glemme giftemål(!) lykke til og husk at det er mange kvinner med deg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå