Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Hmmm... Hvordan er dette.. Kan man bli gravid når man fullammer?? Eller han spiser to andre måltider nå..men resten en amming.. Hvor stor sjangs er det for å bli gravid da liksom??? for anledningen
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Ifølge legen min er det å gamble å stole på at man er beskyttet av ammingen. Noen får igjen mensen selv om de fullammer og ammer om natten og man kan jo bli gravid ved første eggløsning - og det er jo ca to uker før første mens så dermed vet man det jo ikke. I tillegg - man får gjerne igjen mensen når man ikke lenger ammer om natten selv om man fullammer
Mammatiltoprinser Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Jeg ammer om natten og har ikke fåt igjen mensen.. Nei greia er at vi vil prøve på en til. men som sagt så fullammer jeg.. Og lurer da på om det er veldig vanskelig å bli gravid da..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Fant dette: "Amming er en god prevensjonsmetode når 1)barnet fullammes dvs ikke får annen mat enn morsmelk, 2)nattammes dvs ikke går lengre enn 4-5 timer mellom måltidene 3) er under 6 måneder og mor har ikke fått menstruasonen tilbake. Alle disse tre betingelsene må være tilstede" Sakset det herfra: http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showQA;QAEntryId=2497229 Så om du ikke oppfyller ett av kriteriene så er det jo en mulighet for at mensen din kommer tilbake om ikke så lenge. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 hmmm... 1.jeg fullammer på en måte..Er kun to måltider som er fast føde.. 2.jeg nattammer.. sjelden det går mer enn 4-5 timer mellom hvert måltid. Slv om det gjør det på dagtid. 3. sønn min er kun 5,5 mnd.. hmmmm
Blomman Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Jeg kommer innunder alle disse kriteriene, men fikk mensen igjen etter tre mnd - så jeg ser nok ikke på fullamming som trygg prevansjon
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 NEI NEI NEI Full amming er INGEN PREVENSJON!!! Jeg fullammer og fikk mensen da lille tulla var 5uker! (furt) Man kan heller ikke si :"jeg har jo ikke fått mensen enda så da er det trygt" EGGLØSNING kommer før MENSEN! ;O) Så hvis du ikke vil ha flere barn enda så bruk kondom eller minipiller! Jeg har en venninne som ble gravid når poden var ca 4mnd gammel. Hun hadde ikke fått mensen enda så hun ble gravid på første eggløssning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå