Gå til innhold

Tøy og sko i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jenta mi begynner i barnehage i august, og jeg må bl.a. gå til innkjøp av regntøy, gummistøvler, innesko/tøfler, utesko (hun går ikke ennå), dress til utebruk. Er det noen som har gode erfaringer med spesielle merker eller kan anbefale meg noe som er bra ? Trenger ikke nødvendigvis å være altfor dyrt.

På forhånd takk for eventuelle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har regntøy fra H&M, dette er bra synes jeg. Støvler til ca. kr. 100,-, kjøpte disse litt store slik at de kan brukes med ullsokker. Innesko har vi enten sandaler eller tøfler (vinter). Utesko holder det med joggesko. Din sko har masse billig og helt greit. Ellers er jeg forkjemper for Trolldressen. Den er litt dyr (ca. 1300,-), men kan brukes hele året iom. at den har ulldress inni som kan tas ut og den kan kjøpes stor da det er snøring i midjen.

Skrevet

Jeg kjøpte bamse-regntøy på Kapphal. Denne har glidelås - ganske greit om barnet ditt åler seg bortover/krabber/sitter. Kommer ikke vann inn slik som med knapper.

Støvler kjøpte vi på Obs!. Det viktigste er at de er vanntette:) Støvler er tunge å ha på seg. Min sønn går, men mister dem av foten ofte. Om du kan ville jeg ventet med å kjøpe. Kan ikke se for meg at ei som ikke går kan ha noe slikt på foten.

Ellers har jeg kjøpt mange joggedresser. De fleste butikkene har tilbud nå. Jeg fant joggedress på Cubus til 39kr pr.del.

Trolldressen er bestilt her også.

Skrevet

Anbefaler absolutt Reima tec utedress! Vi har brukt den til Tobias siden han begynte i bhg i januar. Da var han enda ikke begynt å gå, så han krøp ute, og dressen ser fremdeles ny ut. De er også lett å bevege seg i og blir ikke klam. Dessuten er den vanntett. Fikk den anbefalt av en venninne som jobber i bhg, og har god erfaring med ulike dresser. De i bhg vår mente også denne var den beste dressen.

Har kjøpt Robeez tøfler til ham. Disse er myke skinntøfler som en ikke sklir med. Anbefales å ikke ha stive innesko, i hvertfall når de lærer seg å gå og i begynnelsen når de går, pga at for mye støtte rundt foten er uheldig for utviklingen.

Vi har nettopp kjøpt Reflex regntøy til ham. Var billig (299,- for hele settet) og det virker veldig mykt og behagelig. Også anbefalt av min bhg-venninne.

Ville absolutt kjøpt utesko selv om hun ikke går, hun vil vel reise seg opp ute + krype.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...