Gå til innhold

er det noen som gir erstatning i tilleg til og amme????

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan fungerer det..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det siden småen var ca 6 uker, fordi jeg ikke hadde nok melk. Husker ikke helt hvordan det var i starten, men jeg tilbød ham ca 40 ml mme 2-3 ganger om dagen, etter pupp. Han ville som regel ikke ha så mye ekstra på dagen, men ville ha en del på kvelden, så etterhvert regulerte det seg til at han fikk 80 ml etter siste puppen på kvelden. Nå får han 120 ml mme til kvelds, men nå har vi i tillegg begynt med grøt. Han er snart 5 mnd.

Var det svar på spørsmålet??

Skrevet

Har gjort det siden han var litt over 4 uker. Jeg hadde for lite melk og han hadde nesten ikke gått opp i vekt når jeg var på 6 ukers kontroll. 3390g ved fødsel og 3480g på 6 ukers kontroll. Men jeg legger han bestandig på puppen først.Han får ikke den første flaska på dagen før i 11-12 tiden, og den siste i 8-9 tiden, så er det bare pupp på natten:)

Skrevet

Hender jeg gir litt om kvelden når han spiser grøt. Er ikke alltid da. Gutten min er 5 mnd.

Skrevet

Samme her også, vår begynte å få mme ved 4 ukers alder. Tror jeg har/hadde nok melk, men hun bare sovnet ved puppen så det ble til at jeg isåfall måtte ammet henne omtrent non stopp skulle hun få i seg nok. Så fikk jeg så mye sår og problemer med puppen så helsesøster sa jeg måtte(!) begynne å gi mme. Startet med 50 ml til hvert måltid etter pupp, men ikke natten og alle måltidene før kl 12 da. Så har hun økt mengden ettersom hun har blitt større. Nå er hun 5 mnd og har sluttet med pupp om natten. Mengden mme har hun økt til 180 ca, og nå får hun ikke pupp hver gang heller. Sliter med (urk urk urk) trøske så det holder og blir aldri kvitt det! Derfor får hun pupp annenhvert måltid i tillegg til mme.

Jeg synes det har fungert veldig bra, synes det er bedre at de får litt morsmelk enn ingenting hvertfall. Og hvertfall når de blir introdusert for annen mat i tillegg. Det hjelper på å regulere magen dems :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...