Gå til innhold

Våknar kl 04 og sovner IKKE Om. Noen tips???


Mamma till 2 barn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datter på 4,5 mnd. Hon er et tryggt barn som alltid är glad, pluddrer o er veldig rolig. Hun legger seg kl 19, sovner på en gang o sover till ca kl 3-4. Får da pupp. Men i den siste mnd. har hun våknet og nekter at sovne om. Hun gråter aldrig, men ligger der bare og pluddrer i vei. Jeg får ikke sovnet om igjen. Jeg gir henne ingen oppmerksomhet, men hun vil bare ikke sove.

 

Hva skal jeg gjøre? Hun burde kanskje sove på eget rom? Jeg vil helst slippe legge henne på eget rom. Jeg vil nyte denne korte tiden som er tils hun fylder 1 år o sen legge henne på eget rom. Jeg la nemlig sønnen min på eget rom da han hva 4,5 mnd pga at han våknet 1 gang i timen-smokkoman, som jeg sier! Hun har heller inget eget rom, så da må hun ligge på samme som min sønn. Tingen er at han også våkner kl 6.

 

Er dette en forbigående ting eller har dere noen tips at gi meg?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din datter på 4,5 mnd sover sammenhengende i 8-9 timer! Og det er ikke noe problem for deg om hun våkner kl 6.

 

Da er vel saken grei nok? Bare legg henne kl 21. Hvis storebror synes dette er "urettferdig", kan du forklare ham at det er fordi babyen sover på dagen.

 

Når hun blir ett år og skal begynne å sove på samme rom som storebror, kan du legge henne samtidig med ham. Og korte inn litt på dagsovingen om hun igjen begynner å våkne før 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvfølgelig: Du må legge henne kl 21 i noen dager, kanskje en hel uke, før du ser at hun begynner å sove lenger om morgenen. Hun har en innebygget "klokke" som gjør at hun våkner til vanlig tid uansett leggetidspunkt dersom sen legging er et "unntak", et "engangstilfelle". Men denne "klokken" omstilles dersom du legger henne senere flere dager på rad.

 

Nesten alle som IKKE har prøvd dette tror at deres barn er et skjeldent unntak fra denne regelen, at akkurat deres barn sikkert har en "klokke" som ikke lar seg stille. Men det er ingen grunn til å la være å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...