Gå til innhold

noen som vet?

elize m/3 prinsesser & 1 prins

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig mor til 2 jenter og går på skpl.utdanningen. skal beg på 3 året nå til høsten. Sjekka nettopp kontoen min, for å se om pengene ( overgangsstønaden) var kommet inn - men det hadde den ikke. Synes det var litt rart - og leste gjennom vedtakene fra trygdekontoret - og der sto det jo at den skulle vare fram til 30.06.06.

Det sto at jeg pr 01.11.05 hadde hatt overgangsst. i 3 år , men at den var utvidet til 30.06.06 siden jeg er under utdanning. ( den kan jo utvides med opptil 2 år når mor er under utdanning)

blir den stoppet nå i sommer ( juli) siden det er 'sommerferie' fra skolen da? jeg er jo i utdanning frem til 30.06.07 - kan jeg søke frem til da fra august av? ( det gjelder jo utdanningsstønad og barnetilsyn og)

supert om noen vet!

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Du må søke om overgangstønad for sommeren (dette skulle du gjort i juni) men snakk med de og vær kjapp med å sende inn søknad så kan du få det etterbetalt, samtidig så kan det være lurt å søke om ny utdanningstønad til høsten, for denne gis bare i et år om gangen, du må dokumentere (få et brev fra skolen) at du forsatt er under utdanning.

Skrevet

Til meg ringte de og spurte om det var slik at jeg skulle gå skole til høsten. Og når jeg skulle det, fortsatte utbetalingene i sommer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...