elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er enslig mor til 2 jenter og går på skpl.utdanningen. skal beg på 3 året nå til høsten. Sjekka nettopp kontoen min, for å se om pengene ( overgangsstønaden) var kommet inn - men det hadde den ikke. Synes det var litt rart - og leste gjennom vedtakene fra trygdekontoret - og der sto det jo at den skulle vare fram til 30.06.06. Det sto at jeg pr 01.11.05 hadde hatt overgangsst. i 3 år , men at den var utvidet til 30.06.06 siden jeg er under utdanning. ( den kan jo utvides med opptil 2 år når mor er under utdanning) blir den stoppet nå i sommer ( juli) siden det er 'sommerferie' fra skolen da? jeg er jo i utdanning frem til 30.06.07 - kan jeg søke frem til da fra august av? ( det gjelder jo utdanningsstønad og barnetilsyn og) supert om noen vet!
Gjest marie-s Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Du må søke om overgangstønad for sommeren (dette skulle du gjort i juni) men snakk med de og vær kjapp med å sende inn søknad så kan du få det etterbetalt, samtidig så kan det være lurt å søke om ny utdanningstønad til høsten, for denne gis bare i et år om gangen, du må dokumentere (få et brev fra skolen) at du forsatt er under utdanning.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Til meg ringte de og spurte om det var slik at jeg skulle gå skole til høsten. Og når jeg skulle det, fortsatte utbetalingene i sommer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå