anakin Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Jeg holder på å miste melken helt nå Minsten er 7 uker gammel og veier ca 2,5 kg (prematur) For å gjøre overgangen til mme enklere for han tenkte jeg å introdusere dette i en overgangsperiode, slik at han får noen måltid med mme og resten med morsmelk (selvfølgelig mest morsmelk, alt det jeg får ut) Men hvor mye mme skal jeg gi han? Er mme kraftige saker slik at jeg bør gi han mindre enn den vanlige "dosen" han tar med mm (ca 60-70 ml)? Han har en tendens til å overspise dersom han ikke får pauser under måltidet... Så jeg våger ikke lage til så mye og gi dersom dette blir for kraftig for magen
Livmor Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Noen barn kan reagere på mme, så jeg hadde introdusert det litt forsiktig siden du har mulighet til det mens du enda har mm. Kan hende du må prøve flere merker hvis babyen din reagerer med magevondt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Når de er så små skal de ha 15% av kroppsvekten pr. døgn. Høres lurt ut å gi annen hver gang mme og mm. du merker fort om han ikke "tåler" merke og om du må bytte. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå