Gå til innhold

2-års kontroll- bytte helsesøster? Svar fort!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2-årskontroll i forbindelse med prevenar-vaksinen for en stund siden, men ingen ting ble kontrollert! Det var bare en samtale! H

ar hørt fra andre som bruker samme helsestasjon at barna blir bedt om å pusse tennene på dokka, plukke opp bittesmå biter fra gulvet osv. Har også hørt at andre synes samme helsesøster som jeg har ikke er så flink.

Har nå fått baby, og helsestasjonen skal ha hjemmebesøk.

Skal jeg be om å få bytte helsesøster? Eller spørre om jeg har vært på 2-årskontroll med den eldste? Men da blir kanskje litt "sladring"... Vil sikkert treffe helsesøsteren når jeg skal på kontroll med den lille...Hun virker koselig som person, men jeg vil jo være sikker på at alt blir sjekket på storesøster likevel. Er ikke bekymret for utviklingen hennes, men vil stole på at fagpersonene gjør det de skal gjøre...

Hva skal jeg gjøre? De ringer fra stasjonen i dag!1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår toåring ble ikke bedt om å gjøre noen av de oppgavene du nevner her da vi var på kontroll. Kanskje hun var mer opptatt av å snakke med deg om hvordan ting er, og observere datteren din? Sa datteren din noe mens dere var inne?

Min datter lekte og pratet inne hos helsesøster, og da har hun liksom "vist" hvordan hun fungerer. Hun lekte litt med datteren min (datteren min fille dette selv) men hun kontrollerte ingenting, selv om hun selvfølgelig spurte meg litt ut om ting.

Jeg synes du bør bytte hvis du synes hun ikke gjør en bra jobb, men ikke basert på hva andre synes og hvilke spesifikke ting hun gjør på kontroll. Barn er forskjellige, og det er helsesøstre også.

Men igjen: hvis du er misfornøyd og/eller ikke liker henne, så bytt.

Skrevet

Vår helsesøster kontrollerte heller ingenting da vi var på kontroll.

Hun spurte oss mødre litt bare,hvordan barna var,også observerte hun dem nok litt da de lekte og snakket.

Skrevet

Vi hadde også bare samtale,og hun observerte han i lek mens vi snakket...

Skrevet

Vi gjorde heller ikke noe av dette på 2 års kontrollen, men nå når du nevner det så hørtes det smart ut. Vi bare snakket med hs, og hun målte og veide småen + så litt på henne mens hun lekte. Thats it.

Skrevet

På vår helsestasjon var sønnen vår hos sjekk til leke, og helsesøster spurte om div ting som språk, utvikling og sånne ting mens hun observerte når han lekte.

Kjempe bra helsestasjon som vi hører til.

Kan ikke få gitt dem nok ros.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...