Gå til innhold

Trenger råd.. ang skole og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å begynne på skole til høsten, dette er deltid over 4år.

Problemet er vel at ikke vilvente 4 år med å få neste barn..

Ønsker ikke større alderspoenge enn 3 år.

Hva skjer hvis jeg blir gravid mens jeg studerer?

Er det veldig dumt av meg å begynne å studere da eller er det ikke noe problem å få barn i studie tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid i midten av 2. året på universitetet. Fant det ut i januar, og hadde termin i september. Gikk kjempebra! :) Klarte å fullføre 2.året, og har nå hatt permisjon i et år.

Skal begynne igjen i august.

Jeg synes du skal begynne på skolen, og hvis du blir gravid kommer det til å gå kjempebra. Skolen legger det som ofterst godt til rette, og hvis du ønsker det kan pappaen være hjemme med barnet mens du går på skolen.

Du får også fødslesstipend fra Lånekassen.

Skrevet

Eg vil ikkje tru at det er noko problem med å få baby dersom du byrjar på skulen. Og når det berre er deltid,så får du jo litt tid til familien og. Eg er sjølv student med ein 2 mnd gammal baby. No har eg valt å ta eit års permisjon frå studiane. Eg har gått fulltid på lærarskulen. Men til hausten neste år skal eg tilbake på skulebenken for å ta det siste året av utdanninga mi. Her er det heilt opp til deg sjølv kva du vil. Er du innstilt på at du skal klara dette går det heilt fint!

Lykke til!

Skrevet

Jeg studerer deltid over 4 år. Har gått 2 år, og har 2 igjen. Jeg fikk en gutt i oktober 05, Det er som regel ikke noe problem å få barn i studietiden, i mitt tilfelle var det det. Vi var 3 gravide i samme klasse og ble derfor tvunget ut i permisjon. Sånn i ettertid har det vært veldig deilig med et friår. Økonomisk lønner det seg også å få barn i studietiden. Jeg har ei venninne som også fikk barn i studietiden, og det har ikke vært noe problem, man må selvfølgelig belage seg på litt ekstra jobb med en nyfødt og studier, men alt går:-) Jeg synes du burde begynne:-)

Skrevet

men en annen ting... man får jo nesten ikke studie lån når det er deltid.

Jeg regnet ut på lånekassen sine sider og der viste det seg at jeg ikkefikk mer enn 4000 kr i mnd, dette er jo veldig lite..

Hvordan klarer dere det?

Skrevet

I og med at jeg gikk deltid har jeg også jobbet deltid ved siden av skolen, og har da opparbeidet med fødselspenger, i tillegg til sudielån/stipend på 4500, så vi har klart oss veldig fint.

Skrevet

førskolelærer.. Jeg har liksom litt dilemma her.. pga det at vi ser etter noe eget og minsten har ikke fått barnehage plass..

så det vil si at jeg ikke kan jobbe noe ved siden av. og om han får barnehage plass er jeg redd jeg ikke får jobb .

jeg må jo ha mer penger hvis vi skal klare oss..

Skrevet

Det skjønner jeg da, jeg går førskolelærer jeg også:-)

Skrevet

jeg har også planer om å ta forskolelærerutdanning til neste høst da lillegutt er nesten 2 år gammel. håper bare han får barnehageplass i studentbarnehagen like ved skolen jeg skal gå på, men det har vi jo ingen garanti for...

før vi fant ut at jeg var gravid hadde jeg sett for meg at vi ventet til begge var ferdig utdanna og hadde fast jobb slik at vi kunne få barn når vi ville med hvor stor aldersforskjell vi ville, men ser ut til at gutten vår må vente til han blir skolegutt før han får søsken:) har egentlig lyst til å få en til når han er 3-4 år ca. jeg også, men er usikker på om det da blir vanskelig å få ferdig studiene. tror nok vi gjør lurt i å vente i 4-5 år nå til alt ligger til rette for et barn til:) så skal vi heller ha de neste to tette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...