Gå til innhold

Noen som har vært i Platanias, Chaniakysten på Kreta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar til Blue Village Caldera Beach i september med barn på 5 mnd og 4 år.

Nærmeste tettsted er Platanias. Det er 12 km inn till Chania, så det er mulig vi tar bussen inn dit også.

Noen tips til utflukter, shopping, restauranter etc???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tips, men henger meg på...Vi skal også til det området i september, vi reiser med ei tulle på 17 mnd.

Skrevet

Vi bodde på Caldera Beache i fjor sommer med jenta vår som da var 1 år. Supert anlegg, men litt upraktisk å komme til leilighetene og bassengområdet med vogn (mye trapper).

Vi spaserte en del inn til Platanias, men dårlige/ingen fortau. Ta gjerne taxi. Anbefaler dere på det sterkeste å ta turen opp i gamledelen; på toppen der har de flere restauranter med utrolig utsikt. Cosmos, http://www.cosmos-restaurant.gr/ , er utrolig bra!

Ellers tok vi buss/taxi til Chania; mye fine restauranter i havneområdet. Zara mm finnes der.

Om dere går i andre retningen fra hotellet, (ikke mot Platanias) vil dere finne restauranter den veien også. Maleme tro jeg det het.

Vi leide bil i 2 dager, rett ved hotellet, og kjørte til Elafonissi som er en utrolig flott strand/øy som du kan vasse ut til. Videre dro vi innom Rethymnon da vi synes det er ganske fint der også :-)

God ferie!

Skrevet

Hei Noramams!

Me reiser til Caldera beach i slutten av august.

HAr så lyst å dra til elafonissi! Men hvor langt var det å kjøre? Hvordan var veiene? Hvor mye måtte dere betale for leiebil? Og lånte dere barneseter også??

Mange spørsmål.. Håper du har tid til å svare:)

Skrevet

Hei,

Jeg har plutselig hjernteppe når det kommer til tiden vi brukte; men et par timer? Veien er både bra og etterhvert noe dårligere, en del svinger, men absolutt verdt turen! Min samboer er "vokst opp" med smale bygdeveier, så han synes det er helt ok å kjøre i litt "ulendt" terreng. Evt. så arrangerer Star Tour heldagsutflukt dit.

Bilen leide vi hos et bilutleiefirma på nabohotellet som jeg heller ikke husker navnet på..., men det ligger rett ved siden av butikken på Caldera Beach, jobber en svensk dame der. Har bilutleie på Caldera også, men tror de var noe dyrere. Lurt å bestille så fort som mulig, de hadde lite biler når vi var der, men det var i beg. av juli. Mener vi betalte rundt 120 +/- euro for 2 dager, inkl barnesete.Jeg hadde med håndkle som jeg la under rumpen og bak ryggen på Nora, synes leieseter i 40 varmegrader er litt bob bob ;-)

Spørs om du ble noe klokere; er sambo som tar seg av billeie og slikt, så jeg blander meg litt lite inn i den økonomiske biten. He he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...