Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på nettavisen.no om forskjellige tester av babyprodukter. Lurer på andres erfaringer ved bruk av produkter som tester positivt på hormonforstyrrende stoffer og allergifremkallende stoffer? Ble litt skremt jeg, er det virkelig så ille som det ser ut til??

Hva bruker dere av shampoo, såpe, våtservietter etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shampoo bruker jeg ikke på babyen ennå, men til hun eldre brukte jeg lenge BabyLine shampoo. Nå har hun så langt og tykt hår at hun trenger balsam også - så da bruker jeg alt mulig.

I badevannet bruker jeg ofte BabyLine også, olje eller bad.

Til minstemann bruker jeg helst ikke våtservietter. Kjøper gjerne Libero vaskeservietter (de i papir) og har med i stellebagen for stort sett stelles han jo der det er vann tilgjengelig. ellers kjøper jeg iallefall våtservietter uten parfyme.

Det må jo være minimale mengder hormonforstyrrende stoffer i disse produktene, ellers hadde de vel vært tatt ut av markedet for lenge siden? Så engang i blandt bruker jeg Natusan, men har litt dårlig samvittighet når jeg gjør det.

Av stellekremer etc bruker jeg Weleda som du kjøper på helsekost.

BabyLine produktene kommer alltid godt ut i test, så jeg bruker helst de.

Skrevet

Du kan godt bruke babyline sine produkter.De er fri for hormonforstyrrende kjemikaler. Natusan og andre produkter har blitt slaktet. De kan ikke trekke de av markedet, for litt bruk nå og da skader ikke, men langvarig bruk kan feks gjøre en gutt steril over flere år.

Jeg anbefaler mesoft kompresser fra apoeket til bleiestell. De er kjempe myke og gode, og man kan vete de før man går ut, for så å legge de i en luft tett pose. enkle og kjemikal frie våtservietter! PLus at de er billige. Koster under 20kr for en pakke med 100 i.

Skrevet

Vi bruker bare vann vi. Og litt medisinsk grønnsåpe fra apoteket ved bad. Gutten min har ikke hatt et eneste bleieutslett:)

Skrevet

Kjøpte først Sebamed ... men de reagerte hun på ... så nå bruker vi Babyline og er kjempe fornøyd

Skrevet

Skulle ønske vi hadde mer kunnskaper om disse negative stoffene for 3-4 år tilbake:( Førstemann brukte Pampers våtservietter (holdt meg unna natusan, men disse er jo ikke bedre vet vi nå) og brukte lactasyd til å vaske med (fordi barselavd. brukte det) + olje i vannet. Brukte mye A-creme på han også:((((. Både lactasyd og A-creme inneholder veldig negative stoffer, håper så inderlig 3-åringen min ikke har tatt/tar skade av det nå eller senere.

På vår baby på 3 mnd bruker vi nå kun coop-våtserietter (men bare ute på tur) og babyline olje på klut og i badevann. Størstemann bruker babyline sin såpe.

Enkelt skal det ikke være!!

Skrevet

Har brukt pampers sine våtservietter daglig i noen mnd, han har aldri reagert men det er vel langvarig bruk som skader da?!... huff får helt dårlig samvittighet jeg nå!

Skrevet

Tenk hva mødrene våre brukte på oss da vi var babyer...Tror ikke alle produktene på den tiden var "politiske korrekte". Og vi har vel ikke tatt skade av det vel? Men det vet man kanskje ikke... Selv bruker jeg kun vann og Weleda sin olje til min på 4 mnd.

Skrevet

Dere kan jo prøve våtservietter på dere selv så se om dere vil bruke det på barna etterpå. Gubben bruker våtservietter for å få reine fingrer etter å ha mekka bil. Syns det sier sitt jeg :)

Libero sine papirservietter syns jeg er harde så bruker euro shopper sine de er myke og behagelig og tåler mye. De er også billige. Selger de på ica og rimi iallefall. Rød og hvit pakning.

Ellers bruker jeg babyline. Litt olje i vannet når de er tørre i huden og litt bad ellers. Shampoo siden de har en del hår.

Snakka med en barnepleier da jeg fikk nr 2 for 20 mnd siden og de var redde for seinvirkningene og resultater av langsiktig bruk av våtservietter, som mindre fruktbar i voksen alder osv...

Skrevet

Coop sine våtservietter er billige og de eneste som seila igjennom testen for servietter. Babyline for alt annet.

Skrevet

Mamma brukte iallefall ikke våtservietter på meg. For jeg er godt over 20 år. Å salve brukte hun kun når man var sår så ble bare klut og vann.

Vann er ikke skadelig.

Skrevet

Men coop er ikke like bra som vann og papirservietter. Bare dra på helsestasjon og hør med de. Ingen anbefaler bruk av coop sine heller.. men ja de besto testen, men ser ingen grunn til å bruke de alikevel siden vann og papir er 10 ganger bedre.

Skrevet

Bruker Coop eller SebaMed våtservietter (men veldig sjelden, har jeg vask bruker jeg den og vasker med bare vann)

Bruker Aponti shampoo og såpe (gjorde det veldig bra i testen)

Og Babyline til alt annet, solkrem, bleiekrem, sinksalve, babyolje osv...

Dette gjelder til 2,5åringen og til babyen på 1 mnd (men hun bruker jo ikke shampoo og sånn da..!)

Skrevet

bare babyline olje. og våtservietter på tur, ellers klut og vann:) Elsker babyline produktene :) Og weleda tannkrem:)

Skrevet

Bruker vann-noen ganger med litt Seba Med olje i.

På tur har vi med enten Coop våtservietter eller Seba Med våtservietter.

Funker bra, det ;)

Skrevet

Det fanes ikke så mange produkter med kjemikalier da vi var små!

Skrevet

Jeg bruker vann og Wash Cloth Premium fra TORK på stumpen til lille mann,bruker ikke våtservietter.

Bruker Babyline sine produkter,olje,shampoo,ansiktskrem(de dagene han trenger det) og solkrem:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...