Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Da er samlivsbruddet et faktum....flyttet ut på mandag, og bor foreløpig hjemme hos mamma sammen med sønnen min. Vi var ikke gift, men har vært samboere i fire år, har en sønn på nesten to, har kjøpt hus og bil og har felles lån.... Og nå sitter jeg her, med dårlig betalt jobb og lurer på hvordan jeg skal få dette til å gå rundt. Må jo få oss en leilighet osv, og det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg stiller i forhold til hus og bil osv. Både hus og bil står i eks-sambos navn, men jeg har også skrevet under lånepapirene og vi har nedbetalt like stor andel av lånet begge to. Men man har vel ikke samme rettigheter som samboere som han har når man har vært gift? Kan vel finne info på nettet, men aner ikke hvor jeg skal søke hen.... Så hvis noen her har erfaring av dette slaget og har noen gode råd, blir jeg utrolig glad!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er ikke så flink på slik..men hvet at når det er du som har flytta ut av huset og han bor igjen så MÅ han betale deg ut...men du har rett på fri retts hjelp..så ta kontakt med en advokat..da får du hvite alt du lurer på...Lykkelil videre i livet.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå