Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jenta mi begynner å få tenner! Så fort hu er våken, er det begge nevene inn i munn, virker som hu prøver å klæ seg! Og vært endel "suttrete" de siste dagene! Men "problemet" er bare det at hu bare er to mnd? Kan det alikevel være mulig??

Har jo hørt om bebier som er født med noen tenner og!

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mulig ja! Min gutt er to mnd og han har begynt å få en tann. prøver å stappe hele hånda inn i munnen og er litt sutretete. Helt tydelig at han klør. Har en bitering til ham som han liker, men han kan jo ikke holde den selv. Vet at det fins noe på apoteket man kan smøre på tannkjøttet som lindrer men har ikke prøvd det.

Ser du også må opp tidlig...våkner hun tidlig og ligger og spreller og ikke vil sovne igjen? sånn er min iallefall.. zzzz

Skrevet

Går an å kjøpe Dentinox og smøre på, kan hende det lindrer litt. Og det er godt mulig det er tenner på vei allerede. Men selv om det klør nå kan det ta ganske lang tid før de kommer helt igjennom dessverre.

Skrevet

Takk for svar :)

Der er ikke det at jeg må opp tidlig, er heller det at det blir sent i seng...

Det hender ho ikke sovner for kvelden/natta før i 4-5 tiden, mens abdre dager sovner ho i 10-tiden p kvelden. Veldig varierende!!

Skrevet

Jeg trodde også at min skulle få tenner da han var 2-3 mnd (pga samme grunner som deg), men nå er han 6 og det har enda ikke dukket opp noen :)

Skrevet

Har en på tre måneder her som klager og ligger med en hånd i munnen hele tiden. Han har vært litt plaget med trøske, men det er over nå. Smokken bare spytter han. Kan ikke se noe antydning til tenner, eller? Har en hvit klump litt baki på venstre side - men det kommer vel ingen tann der først?? men noe plager han iallefall. Han er vanligvis superblid, men klager fælt nå uten å grine. Får han lillefingeren min tygger han som bare det.

Hørte nettopp om ei som var 3 mnd og hadde fått første tanna. Det er forsåvidt greit å få de tidlig, for da er gommen så myk at det gjør ikke så vondt som senere - bare de ikke begynner å bite i puppen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...