Gå til innhold

Noen som er alene med kronisk sykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Jeg er ei jente på 30 som er alenemor til tre barn. To gutter på 3 og 10 år, og ei jente på 7 år. For 4 år siden ble min datter alvorlig syk, og det viste seg å være en kronisk tilstand. (Fikk deldiagnose i fjor)

Er det noen som har erfaring med dette? Har gått på pleiepenger i 1 år og 2 mnd nå. Sykdommen krever medisinering 4 ggr i døgnet, fysio hver dag, 3 dager i uka er hun hos fysioterapaut, resten er det jeg som har henne. Pga sykdommen (som er en sjelden tilstand) har hun blitt lungeskadet, hun greier ikke gå lange strekninger, til skolen feks. Jeg må kjøre henne til venninner... Minstemann har astma, så han må ha medisiner 2 ggr daglig. Faren bor 50 mil unna, så det er ikke avlastning å få der...

Vi går inn og ut av sykehus, i fjor var vi over 90 døgn på et sykehus som ligger 50 mil unna. Hva skulle jeg gjort uten mine foreldre?!

Ta gjerne kontakt om det er noen i samme situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er alene med to barn på 7 og 9 år, min eldste har kronisk ørebetennelse og allergi, min yngste har nå alvorlig allergi og begge to må observeres og passes på hele tiden. Jeg har nok ikke så alvorlig syke barn som deg, men jeg kan skjønne din frustrasjon. Jeg har vært alene med barna hele tiden, og det er jeg som har tatt hånd om de, faren har ikke tatt dette alvorlig eller avlastet meg. Min familie har heller ikke vært særlig flinke til å avlaste meg. Nå venter jeg nr 3 i mars og håper for gudskyld at dette blir et friskt barn, vet ikke om jeg har energi til en kroniker til alene, men heldigvis har jeg nå en barnefar til nr 3 som bor i nærheten og som kommer til å stille opp i tykt og tynt.

Håper det går bra med dere :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...