Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Har en gutt på 18 mnd. Han er stort sett en engel, og er blid og god hele tiden. I det siste har han begynt å slå og kaste ting, på oss og andre. Jeg blir sint i stemmen og sier "nei" og prøver å forklare han at det gjør vondt når han gjør det. Det hjelper ikke. Han bare ler når han får kjeft og stopper absolutt ikke! Er ikke noe artig å ikke ha såpass respekt fra ditt eget barn at han ikke hører på meg når jeg sier dette til ham. Han slår og kaster ikke når han blir sint for noe. Det virker mer som om han gjør det på gøy. Hva i all verden skal jeg gjøre for at han skal slutte med dette????
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Hvis han kaster ting på andre når han begynner i barnehagen, så kommer jo de andre barna til å ta igjen ved å kaste tilbake, så da skjønner han jo at det er vondt. Men prøv å vise at dere ikke liker det, at dere er glad i den gutten som IKKE kaster og slår!
*Rutletutt* Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Han har gått i bhg siden i vinter, kanskje han rett og slett har lært det der? Uff, håper det bare er en periode, og at det snart går over, for ingenting jeg gjør og sier hjelper...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 det jeg ville gjort var å flytte han vekk fra situasjonene som oppstår. gjerne inn på et rom, ikke hans rom da det der sikkert er leker. løft han bestemt inn på rommet og si nei. etter et par ganger tror jeg nok han vil skjønne at slik oppførsel ikke godtas. La han være på rommet til han har roet seg( dersom han gråter da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå