Fredslilja Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jenta vår på 2 år har plutselig (fra ene dag til den andre) begynt å rope etter mamma sin. Kun mamma og bare mamma som teller. Må si at hun har vært syk siden fredag. På søndag var hun ikke ned på gulvet og lekte. Satt bare i en stol eller aller helst på fanget mitt og sa ikke et ord. Allmenntilstanden dårlig. Etterhvert. kastet hun opp og fikk diare..vært plaget med mageknip. Har nesten ikke spist siden torsdag. No er allemenntilstanden bra, men går ting galt for henner så gråter hun og vill opp til mamman sin. Har veldig lett for å gråte og sutre.Vil opp til mamma hele tiden. Sitter hun og leker så kan hun rope på meg og si "mamma komme hit". Slik har hun ikke vært før. Ikveld la pappaen henne og da gråt hun igjennom hele kveldsstellet og ropte etter mamma: "mamma komme ned". Var ned å ga henne nattakos før dei gikk på soverommet. Da ville ho bare opp til meg. Roa seg når hun kom på soverommet og fikk smukken og pappa sang nattasang til henne. Jeg gikk ned etter 5 min og sa natta igjen. Hva er dette? Er hun kommet i atskillelses"skrekk" alder? eller er hun faktisk ikke bra igjen og er litt sjuk enda (men allmenntilstand er jo bra bortsett fra maten)? eller er det rett og slett sjalusi. Hun har en bror som er 9 uker. Jeg har tenkt litt på det siste. Men kommer evt sjalusi så brått? Dersom det er sjalusi så vet jeg ikke hva jeg kan gjøre anerledes. Hun får veldig mye oppmerksomhet fra meg og pappaen (kanskje litt for mye?). Hun får bidra med stell, gi smukk, brøye teppe på, ligge på gulvet og prate til han osv....Syns det har fungert veldig bra hittil, bortsett fra no i helga og i starten av uka. Vil mye opp til meg. Hun får veldig mye kos og klem den jenta. Sitter og prater og koser oss på fanget mitt av og til. Noen som vet eller kan gi råd eller som har det likedan og vil fortelle? Hun går 100 % i bhg. Men vært hjemme når hun har vært syk.
Stirra ner 32+5 Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Jeg synes det virker helt normalt at hun er litt "mammadalt" nå, siden hun har blitt storesøster og har vært syk i tillegg. Vi har vel alle hatt slike perioder... Og hun er sikkert ikke 100% etter sykdommen. Alle søsken blir sjalu på en eller annen måte, så det kan jo være en reaksjon på det i tillegg. Jeg hadde fortsatt slik som dere gjør, med at hun får hjelpe til med lillebror og at hun samtidig får den kosen hun har lyst på. Hvis det derimot ikke går over, og hun blir enda mer bestemt på å bare ville ha deg, ville jeg prøvd å forklare henne at både mamma og pappa må delta, og at det er slik med lillebror også. Gjør dere egne ting bare dere to? Det hadde sikkert hjulpet hvis hun hadde fått ha deg for seg selv, så kunne du ha minnet henne på disse avtalene når hun ble altfor mammakosete... ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå