Gå til innhold

Ang større risiko mot slutten jfr tidl innl:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette svaret fikk jeg av helsesøster:

"Når det gjelder risikoen for at noe skal gå galt de siste ukene/ dagene før termin, så er nok ikke den noe større enn ellers i svangerskapet. Den største "risiko" i siste trimester (fra 29. uke og utover) viser seg i form av for tidlige fødsler. Imidlertid er det alltid viktig i siste del av svangerskapet at man kjenner liv/ spark - og alle gravide bør hele tiden følge med på dette, spesielt mot slutten. På den måten kan man med en gang kontakte lege eller jordmor om det føles som om noe forandrer seg - og således mener de som kan litt om dette at de skrekkelige tilfellene med dødfødsler uten at man finner noen konkret årsak kanskje kan bli færre. Kanskje kan dette være en fin "samlivsfremmende" hobby nå mot slutten - at mannen hver dag er med og lytter/ kjenner og får oppgaven med å hjelpe deg å kjenne etter?"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for at du overbrakte denne infoen. Var hos legen i dag og hun sa det samme til meg. Merker at dagsformen har veldig mye å si i forhold til bekymringene. Nå har jeg det supert og følgelig er jeg ikke bekymret for noe... annet enn at jeg skal gå lenge over tiden, da! ;-)

Lykke til videre!

Skrevet

Takk for det, og lykke til til deg også. Spennende å høre hvordan det går - med deg og alle andre her inne.

16 dager igjen her !

Skrevet

Takk for at du skrev det inn Sigbeth :)

Da er det bare å slappe av og nyte den siste tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...