Gå til innhold

Hva er neste utfordring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år og en gutt på halvannet. For tiden er det grenser som testes av dem begge - trass fra 3åringen og begynnende vilje fra mini. Dessuten sloss de for mye. Typisk for alderen, typisk for småsøsken.

Dere som har barn med samme mellomrom i alder, hvordan utviklet livet seg videre? Hvilke utfordringer har dere støtt på videre og ikke minst - hvilke positive opplevelser har dere hatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vil bare komme med en liten oppmuntring, for jeg tror alt går bare bedre og bedre etterhvert som de blir eldre. Språket utvikler seg i en rasende fart, så de gjør seg bedre forstått og blir mindre frustrerte. De lærer seg å gjøre flere ting selv og finner på artige ting de inviterer deg til å være med på. Nyt den utviklingen helt fram til de blir tenåringer ;-)

Rent konkret vil jeg si at med mine to (straks 4 og 2,3) har de største øyeblikkene så langt vært første gang de lekte ordentlig sammen i flere minutter og første gang jeg kunne spørre den eldste om å prøve å ordne opp i en konflikt mellom dem og hun klarte det!

Å se dem kose og være snille med hverandre varmer enormt, men det er klart at å krangle, sloss og konkurrere vil de sikkert fortsette med i maaaaange år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...