Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har ei jente på 3 år og en gutt på halvannet. For tiden er det grenser som testes av dem begge - trass fra 3åringen og begynnende vilje fra mini. Dessuten sloss de for mye. Typisk for alderen, typisk for småsøsken. Dere som har barn med samme mellomrom i alder, hvordan utviklet livet seg videre? Hvilke utfordringer har dere støtt på videre og ikke minst - hvilke positive opplevelser har dere hatt?
Sebastienne Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg vil bare komme med en liten oppmuntring, for jeg tror alt går bare bedre og bedre etterhvert som de blir eldre. Språket utvikler seg i en rasende fart, så de gjør seg bedre forstått og blir mindre frustrerte. De lærer seg å gjøre flere ting selv og finner på artige ting de inviterer deg til å være med på. Nyt den utviklingen helt fram til de blir tenåringer ;-) Rent konkret vil jeg si at med mine to (straks 4 og 2,3) har de største øyeblikkene så langt vært første gang de lekte ordentlig sammen i flere minutter og første gang jeg kunne spørre den eldste om å prøve å ordne opp i en konflikt mellom dem og hun klarte det! Å se dem kose og være snille med hverandre varmer enormt, men det er klart at å krangle, sloss og konkurrere vil de sikkert fortsette med i maaaaange år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå