Gå til innhold

Har dere vært uoppmerksomme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere har kjørt bil noen gang,og ikke sett syklister/gående som skal over gangfeltet?

Huff jeg var det i dag,satt og stirra rett fram mot rundkjøringa jeg,og plutselig sier mannen at ser du ikke denne syklisten der?? han kom i full fart og var på tur over gangfeltet da mannen sa det,og jeg fikk bremset kraftig ned...syklisten slakket ikke farten en gang...Syns det er skikkelig ekkelt at jeg ikke fikk det med meg med en gang,men jeg var optatt med å følge med på rundkjøringa *flau* må bli mye flinkere til å følge bedre med på sidene...

Hva med dere, har dere gjort noe sånt noen gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo syklisten som har vikeplikt for deg da.... siden man regnes som kjørendse på sykkel må han faktisk gå av sykkelen for at du skal stoppe for han... stopp plikt foran gangoverfelt gjelder bare når man går!!! så jeg syns det var syklisten som burde være flau jeg da:)

Skrevet

regnes som "kjørende" selvfølgelig;)

Skrevet

ja han har da vel det,men han hadde nå ikke tenkt å stoppe...men jeg så han jo heller ikke da men...MEn han skal jo ikke sykle rett uti heller..

HI

Skrevet

skjønner at det var ekkelt for deg... setter en liten skrekk i en når sånt skjer!!!

men det er som anonym over her sier også , hadde ulykken vært ute ville det vært syklisten sin skyld!

Skrevet

Off ja det er helt forferdelig den følelsen du får etterpå selv om alt går helt fint... Jeg holdt på å kjøre rett ned en mann som gikk over et fotgjengerfelt en gang. Skjønner fortsatt ikke hvor han kom fra jeg... Men heldigvis gikk d fint... Men d var dessverre ikke takket være meg...

Men men er iallefall blitt VANVITTIG påpasselig rundt fotgjenger felt..

Skrevet

Jeg tror jeg har vært værre ute og kjøre...

En kald januar-dag, vi kom hjem fra Australia dagen før hvor vi hadde cruiset rundt i bil. Iom de har venstre-kjøring var jeg veldig opptatt av at jeg ikke skulle glemme og holde siden min, -var faktisk veldig flink, kjørte eksemplarisk :o)

Denne magiske januardagen skulle jeg ut og kjøre, husker at jeg tenkte "så vanskelig det var å holde siden min", hadde kjørt 200 m da jeg plutselig møtte bil ... "hvordan er det den kjører, -på min side jo" OPS! Neste tanke kom lynende kvikt "Hjelp, det er jo jeg som kjører feil"

Heldigvis gikk det bra, var lite traffikert område og 50 sone, kastet bilen til siden og stoppet på første holdeplass... DET var ekkel opplevelse, aldri mer kjøre bil i "venstre-land"

Skrevet

Nei.

Men det har vært flere bilister som nesten har kjørt meg ned. Den ene gangen var det både mannen og jeg(som da var gravid) som skulle over gangfeltet.

Alle gangene har det vært kvinnelig bilist og noen ganger har de til og med unger i baksetet.

Kanskje følge bedre med.

Skrevet

Var ute engang å kjørte mitt på natten, det regnet og jeg var trøtt.. plutselig løper en idiot i svarte klær ut i veien, setter seg på knær og strekker henda opp i været.. måtte jo bråbremse.. men fikk en skikkelig støkk i meg ja, etterpå reiste han seg og så på meg og ristet på hodet.. hehe..

kan jo ikke ha vært helt normal, men heldigvis gikk alt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...