Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er i en skikkelig kjip situasjon her. Jeg har tatt en Bachelor, men har ikke lyst å drive med det feltet allikevel. Jeg har derfor lyst på en annen utdanning, men aner ikke hva!

Er det noen her som vet hvor jeg kan gå for å få litt orientering om hva som finnes der ute og hva evt, JEG kan passe til å gjøre?

Takknemmelig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pusikatt
Skrevet

Vet du hva, Aetat har sånne personlighetstester de kan foreta, for å finne ut hva slags egenskaper og interesser man har, og deretter kartlegge/rådgi hva man kan passe å arbeide med. Ganske interessant egentlig. Eller så kan du gå litt grundigere til verks og gjøre som min venninne gjorde. Hun ringte rett og slett en klarsynt for å få råd :-)

hva er det du har tatt bachelor i?

Skrevet

Hehe! Klarsynt? Kanskje verdt et forsøk...

Takk for tipset, jeg var inne på nettsidene til aetat og tittet litt. Tenker jeg ser litt nærmere på det til helgen, når jeg har bedre tid.

Jeg har en Bachelor i film og TV. Skulle gjerne ha jagd etter en karriere der, men det vil bety mange sene kvelder og mest sannsynlig flytting helt i starten. Det er ikke ideelt når man er alene med en liten...

Du har ikke noen forslag til hva jeg kan gjøre videre. Jeg tenkte kanskje å ta pedagogikk og kanskje få media som et undervisningsfag og kanskje bygge videre. Høres det bra ut?

Skrevet

jeg har prøvd den på aetats sider, og ble ikke noe klokere... Men Aetat har veilednings sentre rundt om kring, bl.a i Bodø hvor du møter div veiledere og psykologer som hjelper deg å finne fram...

Skrevet

Utdanningsmesser er jo en flott ting for deg vil jeg tro.. men de er vel kanskje ikke før etter jul?

Det er jo noen utdanninger som ikke er så lange. Tror for eksempel legesekretær og slikt? Litt usikker på den der, men.. hehe :) Ellers har jo alle universiteter og høyskoler i Norge nettsteder hvor du kan lese om den utdanningen de tilbyr.

Skrevet

Jeg har mest lyst til å gå på universitet, men det er jo litt vanskelig når man ikke vet hva man vil bli...

Det er så mange yrker der ute som jeg egentlig ikke vet hva innebærer en gang. Så snart jeg får gjort till research, så faller nok alt på plass. Men man skal ikke se bort i fra at det blir lærer til slutt.

Takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...