Gå til innhold

p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fra 16-19år en får gratis p-piller? vet at en må gå til helsesøster, men hva må en svare på? må en skjekke blodtrykk? noen her som er i den alderen som synes dette er et bra/dårlig tilbud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

måtte ikke sjekke noe på meg, jeg bare sa til legen at jeg trengte p-piller, og han skrev ut det. Sa vi fikk prøve de, og se om jeg ble fornøyd. Tok ingen prøver eller noe. Han skrev ut trionetta til meg første gangen.

Skrevet

Jeg har vært å fått det en gang . Måtte svare på en del spørsmål, om jeg hadde brukt p - piller før, om når jeg hadde mensen sist osv husker ikke alt. Og ja de målte blodtrykk. Også forklarte de forskjellen på de ulike p - pillene og jeg valgte hvilke jeg ville ha.

Skrevet

Jeg fikk det fra jeg var 15 så tror ikke 16 er nedre grense.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få for 3mnd uten at de sjekket noen ting, men om jeg ville ha for 1år måtte de ta en GU. De sa at det var fordi de ville sjekke så mange som mulig fordi det florerte med chlamydia. Derfor "lokket" de med 1års forbruk på p-piller dersom vi lot oss skjekke.

Jeg lot meg skjekke å syntes det var ubehagelig men greit å få skjekket meg da(hadde ikke noe da) Fikk en dame å syntes det var best. Var ikke så konfertabel med kroppen min osv når jeg var 15.

Når jeg ble gravid da jeg var 19 gikk jeg til mann å det gikk da greit.

Men hadde nok ikke villet gå til mann da jeg var noe yngre.

Vet ikke hvorfor, det bare var sånn.

Vet om fler som ikke trengte å skjekke seg(på andre skoler) men jeg syntes det er var greit at folk fikk skjekket seg. Bedre med en gang for mye.

Skrevet

Takk for mange gode svar. Jeg drar til helsesøster neste uke, trenger ikke til lege:D Hun ville bare måle blodtrykk og stille endel spørsmål sa ei som hadde vært der tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...