Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har lest om "gale" foreldre som "flipper helt ut" på ferier og kjører/sitter på i biler/drosjer i full fart uten barnestoler og kanskje til og med helt uten belte. Men er man sikkerhetsbevisst - og det kan være vanskelig nok her hjemme; mange gir jo blaffen - så kan man da risikere å lammes totalt når man skal ferdes i et samfunn med en helt annen standard enn det vi er vant til. Hvordan gjør dere det? Er det forresten vanlig med belter på bybusser i Norge?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Gruer meg litt til sydenturen akkurat pga det der. Det er bare 12 km fra flyplassen til hotellet, men med barn på 5 mnd og på 4 år vet jeg ikke helt hva vi gjør. Lurer på å han minsten i babybjørn sele på transfer? Så riskikerer jeg iallefall ikke at han går i gulvet ved evt brå brems? Fikk streng beskjed fra en kamerat som jobber i ambulansen å IKKE bruke sånn magebelte som er i bussene rundt så små barn. Han har sett flere ulykker der foreldrene tar barna i fanget og selen rundt magen på begge to. Men i en krasj har ikke barna muskler nok og han har sett selen skjære seg inn i kroppen deres. I fjor leide vi bil på feriestedet og da leide vi med barnestol til henne som da var 3 år. det var et bra sete vi fikk med. Ikke lett...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Det kan jeg levende forestille meg, når man vet at i en kollisjon i 50 km/t kastes en 50kgs person framover med en kraft på 1,5 tonn. (Garanterer ikke at jeg husker tallene helt rett, men det er noe i den dur) Men det kan da ikke være det verste å sette et barn alene i en slik sele? Bedre enn ingen sikring iallefall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå