Ninn (har født:) Skrevet 18. juli 2006 #1 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei alle sammen! Har et spmål: kan lege sjekke at hodet på baby er festa, eller kan bare JM sjekke? Jeg er 34 uker på vei og skal til lege i morra, men ikke til JM før jeg er i uke uke 38 pga ferie. Bare lurer på hvem som sjekka for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GRAM Skrevet 18. juli 2006 #2 Del Skrevet 18. juli 2006 hvis han ikke gjør det så kan du bare be om det.har en uke igjen og det har ikke festa seg hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. juli 2006 #3 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei Var hos legen i dag, er 34+2 i dag, og da sjekket hun for første gang. Har ikke sjekket tidligere. Skal til jordmor i morgen jeg da, for jeg liker ikke legen min, regner med at hun sjekker hun og kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninn (har født:) Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei Ok, dere, takk for svar, da skal jeg be legen min om å sjekke i morra for da har jeg time. Jeg foretrekker JM, men hun har ferie, så da har jeg ikke noe valg. Jeg håper bare ikke at legen min skal ta ferie også nå, for da har jeg ikke kontroll før jeg er i uke 38 neste gang. Det er litt lenge til syntes jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mate Skrevet 18. juli 2006 #5 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg er i uke 37 og var hos legen for en uke siden. Da sjekket hun at babyen lå med hodet ned (kjente fra utsiden). Jeg skal til legen igjen imorgen. Tror dere hun vil sjekke om hodet er festet? Og i så fall: hvordan sjekker de det? Går de "inn" eller klarer de å kjenne det fra utsiden? Jeg går kun til lege, og har derfor ikke mulighet til å få en jordmor til å se på det. Glad for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 + 1 spire :-) Skrevet 18. juli 2006 #6 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvordan sjekker de det egentlig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnychild Skrevet 18. juli 2006 #7 Del Skrevet 18. juli 2006 er i uke 40 nå og JM eller lege har sjekket hvergang om hodet er festet.. De kjenner utenpå magen for å se hvordan babyen ligger. Når de finner ut at babyen har snudd seg med hodet ned..begynner de å sjekke om hodet har festet seg. Hvis du forestiller deg en appelsin ca 10-20 cm ovenfor skambeinet så tar de de hånden ved hode til babyen og rugger frem og tilbake ( litt ubehagelig) Når de kan rugge mye er hodet ikke festet- mens når de nesten ikke kan rugge er hodet festet og det synker da dypere og dypere ned i bekkenet. Med mitt første barn sank magen over natten...og jeg måtte ta på meg andre bher med annen omkrets... Mens nå med nr 2 har det gått sakte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå