Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Er det sånn at man må vente helt til de er 6 måneder med å begynne å gi grøt til store babyer, eller er det greit om jeg begynner i 5 måneders alderen? Jeg fullammer, og merker at i stedet for å gå ned i måltider på dagen begynner det å øke. Han spiser helt til han blir stappmett, så gar det ca en time og så må han ha litt påfyll. Og så går det to timer til neste måltid igjen. (han spiser bare en gang på natten vel og merke,med det mener jeg mellom 7 og 7). Han var 8410 på tremånederskontrollen, og jeg har hørt at man ikke skal gi store babyer fast føde fra noen, mens andre sier at de måtte begynne tidlig med fast føde. Forvirret??? JA!!!
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 jenta mi på snart 4mnd får grøt. fått det siden hun var 3mnd. hun la på seg greit med mme men hun drakk over en liter i døgnet. jeg mener det er bedre å starte tidlig enn å vente så lenge at ungen nekter å ta noe annet enn pupp og/eller flaske
Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2006 Når jeg pumper meg på kvelden sitter jeg i 5 minutter og får ut 180, gidder ikke sitte lengre, så jeg tør ikke tenke på hvor mye morsmelk han får i seg.
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 vil du prøve med grøt,gjør du det:) regner med at foreldrene til mange her inne startet med grøt ganske tidlig og vi vokste opp vi å
EmmaK Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Det er helt greit å gi grøt litt før. Min gutt er også stor og allerede på 6-ukerskontollen sa helsesøstera at jeg måtte nok gi grøt fra rundt 4 mnd alder. Jeg har akkurat begynt med smaksprøver og nå er han 3,5 mnd.
Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2006 er litt redd for at han skal bli veeeldig stor og at det skal være skadelig for han.
Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2006 hvor stor var din på 6-ukerskontrollen? min var 6020
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 søstra mi var ei kule da hun var lita,hun er 18 og er ei flis
minnimommo Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Min gutt var 3,9 ved fødsel og er 6,4 nå, ikke vokst så enormt, men akkurat passe. jeg har nå akkurat begynt med grøt, småen er 5 mnd og ei uke. DEn første uka fikk han bare litt grøt, økte litt hver dag, nå er vi oppe i halv porsjon og de siste to nettene har han sovet fra 1930 til 0530, uten mat, 0530 får han pupp, så sover vi begge til 8! Helt fantastisk! han sover også bedre og lengere økter på dagen, og han er mere fornøyd med puppen på dagtid! Før fikk han pupp 4, og halv 6 var det morgen! Det ble jeg litt sliten av.. Det jeg mener er at han har tydligvis blitt mere mett, og trenger ikke så mye pupp lengere, jeg full-ammer jo nesten, men han er mere fornøyd med det han får! Før var han kanskje litt mere missfonøyd, som om jeg ikke hadde nok, det har helt endra seg. Men jeg snakka med helsesøster før jeg begynte fordi jeg fikk så mange gode råd overalt.... gjør det så får du sikkert en god anbefaling! Ble forresten anbefalt å gi grøt i stede for en ekstra flaske, fordi da er sannsynligheten for at jeg beholder melka lengere større!
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 på 3mnd og hs sa at hun ikke trengte grøt enda,men ser at hun er mer fornøyd når hun får det. er glad i grøt og banan
Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2006 jeg tør ikke å spørre hs, hehe, tenk om hu blir sur?
andemora Skrevet 18. juli 2006 #13 Skrevet 18. juli 2006 Snuppa mi drakk bare morsmelk til ca. 5mnd alder, men så merket jeg at hun begynte å få behov for noe mer. Begynte forsiktig med risgrøt og frukt. Resultatet ble at vi gikk nesten rett på to måltider, lunsj og kveldsmat. Snuppa ble roligere på den måten at hun leker seg mer og klarer seg to sekunder uten at hun ser meg. Før måtte hun ha meg i øyekroken hele tiden.
Prinsesse vilikke... Skrevet 18. juli 2006 #14 Skrevet 18. juli 2006 Hei. Hvis du har lyst å begynne med grøt gjør du det:) Så får du bare si til hs at han henger i puppen hele tiden og at du da blir sliten, så kan hun ikke si noe på det:)
Gjest_1001 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #15 Skrevet 18. juli 2006 skal ta det opp med henne på 4-månederskontrollen. høre hva hun sier.
Sjokoholikern Skrevet 18. juli 2006 #16 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har hørt noe om at tjukke babyer har en tendens til å bli slanke når de blir eldre... jeg ser det bare som et sunnhetstegn at gutten min på 4,5mnd veier nesten 7,5kg.. gode michelinlår og armer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå