Gå til innhold

kramper i bena


K&K2

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har begynt med kramper i bena når jeg skal legge meg. Er det noen som vet hva man kan gjøre med dette? Er umulig å sove!

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har det samme problemet som deg, våkner flere ganger om natta av at jeg holder på å få kramper! Jeg pleier da å mot-strekke på leggen og riste litt på den liksom og la muskelen slappe av, da går det over for den gang. (Er ikke så flink å forklare...)

Krampen kommer tilbake når jeg strekker meg, og det gjør jeg visst en del om natten, siden jeg våkner flere ganger hver natt av det!

 

Håper noen kommer med tips/kjerringråd mot dette, det er så slitsomt! Har prøvd på massasje men det funker ikke... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør når jeg får krampe i beina er å reise meg å stå. Da bruker krampene å gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er begynt å strekke godt ut om kvelden inden jeg legger meg, og etter at jeg er begynt med det har jeg ikke hatt kramper i benene. (Jeg setter foten mot veggen og lager et godt strekk på baksiden av leggen, samt vipper foten frem og tilbake så langt jeg kan noen ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilskudd av magnesium og kalium skal være effekstivt og sikkert for barnet. Ellers fikk jeg tips om å legge et bestikk av rustfritt stål i sengen som et gammelt kjærringråd. Har aldri prøvd det selv da jeg ikke er så plaget med kramper lenger, men mange gamle som sverger til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg var også mega plaget med dette, men det er litt bedre nå, fikk det så snart jeg snudde meg i senga!

 

Det hjelper å få massert leggene skikkeli (litt brutalt) før man legger seg

Også hjelper det å sove med støttestrømper! (ikke sikkert det går i de deler av landet der det er sommer, men her i nord med 5-8 grader på natta er det IKKE noe problem!)

 

Åsså var det noen som sa at man skulle knyte en ulltrå rundt ankeln....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også dette, og det eneste som virker for meg er å reise meg opp, og gå litt. Prøvd både å massere og andre ting, ligge med bena både sånn og slik, men for meg hjelper bare å gå. Det var det eneste som hjalp forrige gang også! :)

 

Men krampene mine gjør at musklene nesten låser seg, og det gjør så inni he*****e vondt, så jeg bråvåkner av det, og nesten er på gråten..!

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kun plaget av dette et par netter. Begynte da å spise kalktabletter med magnesium hver dag. Etter det har jeg ikke hatt en eneste krampe. Om det er en tilfeldighet aner jeg selvfølgelig ikke, men det er kanskje verdt et forsøk?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget av dette inn i mellom før jeg ble gravid også, spesielt på sommeren. Etter å ha prøvt diverse uten at dette hjalp, fikk jeg tips om at jeg kunne være litt dehydrert. Begynte å drikke mer vann, noe jeg også har gjort nå etter at krampene har kommet igjen nå (for vi gravide har gjerne et større væskebehov enn vanlig), og det hjelper meg!

Så drikk mer vann! Jeg har en flaske med vann på nattbordet nå jeg, i stedet for bare et glass. Et enkelt og lurt tips er det jo uansett i sommervarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...