Gå til innhold

hva skjer først? vannet går? rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer først egentlig? og kan man bare plutselig våkna av å ha rier f.eks.......må jo gjøre helvetes vondt da eller? og hvordan merker man det? trykk? press?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis rier først. Vannet går som regel senere i forløpet. Men det hender at vannet går først, riene vil da som regel komme i gang i løpet aav 24 timer, hvis ikke kan det bli nødvendig å sette i gang fødselen. Det hele varierer veldig fra person til person

Skrevet

men hvordan kjennes rier ut????? hva skjer???

Skrevet

Veldig forskjellig, men som regel starter riene først. Sist gikk vannet på meg først uten at det kom rier, så ble satt i gang etter tre dager.

Alle oppfatter rier forskjellig, men man kan rett og slett ikke unngå å kjenne at det er det. Får det som regel i mage og rygg, nederst i magen og nederst i ryggen. På meg føltes det ut som menssmerter ganger hundre i magen, og som om noen tok tak inni ryggen på meg og dro til.

Skrevet

Jeg synes det har vært veldig vannskelig å skille kynnere og rier i begynnelsen, derfor har jeg blitt lurt senere fødsler, for jeg tror jeg har kjent dem igjen.

Nå har jeg temmelig vonde kynnere på slutten og da...

Men den største forskjellen for meg har vært at riene har vært helt regelmessige.

De har måttet ta vannet på meg alle tre gangene.

Det er ikke det vansligste å kastes rett på de sterke riene med en gang. De aller fleste får en oppbygging fra svakere til sterkere rier, slik at man "vokser" med smerten. Eller lette først og så en overgang til sterkere og mer effektive rier.

Skrevet

Vannet gikk på meg først (på søndag) Så kom slimproppen og litt blod.

Enda ikke fått rier, men blir satt i gang i dag.

Hadde litt rier i natt med 7 min mellomrom, men de varte bare 5-10 sekunder.

Skrevet

jeg våknet av rier i dag, og det var helt klart hva som var på gang. Lå i senga og fikk en 3 rier, før jeg sto opp og begynte å ta tiden her. Så nå håper jeg virkelig at This is it! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...