lego Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Er det noen her som har brukt ferbermetoden på baby i seperasjons-angst alderenen??? Lillegull er 8 mnd, og vi merker sep.angsten veldig godt, og det har resultert i dårlige vaner med legging. Han har alltid vært veldig lett å legge, men den siste tiden har vi mått ligge sammen med han/bysse han i søvn, og det orker vi ikke mer snart. Har nettopp vært på ferie, så rutinene er ikke helt på plass om dagen, men vurderer ferber metoden når vi har fått på plass de daglige rutinene igjen. Noen som har noen gode tips til meg om hvordan vi skal gå fram ang ferber metoden???
Læms Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 til og med ferber tar avstand fra ferbermetoden nå. Få heller tak i et eksemplar av The no-cry sleep solution av Elizabeth pantley. Den hjelper deg inn i gode vaner uten at barnet må gråte i flere dager. lykke til!
torch Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Jeg ville ikke brukt Ferbermetoden. Og dette er min begrunnelse for det: Det er ikke logisk at den skal være bra for et barn med seperasjonsangst, hvis du tenker litt på det. Barnet er inne i en helt naturlig utviklingsprosess som gjør at det er redd for å miste omsorgsgiverene som er de menneskene som gjør det mulig for barnet å leve... Det kan faktisk sammenlignes litt med voksne mennesker med dødsangst, jeg vet det høres dramatisk ut, men det er faktisk slik det oppleves for barnet. Bare at barnet gir slipp på angsten med en gang foreldrene gir de varme og nærkontakt. Hvis du selv hadde hatt dødsangst... Hva ville du ønsket at f.eks mannen din skulle gjort for å lindre det? La deg ligge på soverommet å skrike til du kanskje finner ut at du ikke kommer til å dø? Eller at han skal stryke deg over pannen og være sammen med deg til det går over? Jeg ville valgt det siste, for det går over. Og for de fleste er de fleste utfordringer med søvn blitt betraktelig mye bedre når barnet runder året. Jeg ville holdt ut litt til og heller pøst på med masse trygghet slik at barnet ditt slipper å være redd. I tillegg til å ha loset barnet ditt gjennom en vanskelig periode, har du også dannet grunnlaget for en fremtid hvor barnet kan stole på at du er der for det. En vinn-vinn situasjon i mine øyne.
*Harley chick* Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Jeg satte inn en liten radio til småen, enormt selskaps syk c",) dermed var det mye lettere å legge ham om kvelden..
Only Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Fy flate for et godt svar og en utrolig god framstilling torch!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå