Gå til innhold

hva er en ung mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

jeg var 22 da jeg fikk datteren min. Er desidert yngst av alle foreldre i barnehagen, men allikevel føler jeg meg ikke såååååå ung... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at man er ung mor når man er tenåringsmor. 20 år er i grenseland. Men når man er 21 + så synes jeg egentlig ikke man er spes ung mor lenger... Men det er jo forskjell på mennesker, noen blir brått voksen når de er ca 20, noen er "ung" mye lenger... Det er vel mest hvordan man føler selv.

Ble mor da jeg var 20, synes ikke selv jeg var så ung da. Men når jeg sammenligner med mitt årskull her jeg kommer fra, så var jeg tidlig ute. De fleste jeg vet av på min alder (23) er uten barn enda. Noen er gravide. Men mange er barnløse, noen bor hjemme hos foreldrene enda.... meget stor forskjell!

Skrevet

Jeg var selv på din alder da jeg fikk mitt første barn, og følte at jeg var sååååååå voksen, og ingeting var noe problem. Og det har det forsåvidt ikke hvert heller, men i etterpåklokskapens navn så ser jeg jo at jeg var uuuuuuuung, veldig ung, og det var/er mange ting jeg kunne burde og skulle gjort dersom jeg ikke fikk barnet mitt. Misforstå meg ikke - h*n var ikke uønsket, og jeg elsker barnet mitt, og villle aldri vært det foruten. Men da lillesøsteren min skulle ha sitt første barn, og var på alder med meg da følte jeg virkleig på hvor ung hun var....og da seff jeg også når jeg fikk mitt første barn..... Jeg tør påstå at når jeg fem år etter fikk mitt andre barn var jeg langt mer moden og rolig og ikke minst "voksen" i den grad man kan definere det....

Jeg tror ca 24-28 må være en optimal alder å få barn i ...sånn ca....kommer seff an på livsstilen og andre forutsetninger, men likevel...

Skrevet

Jeg er også 22, har en liten sønn på 17 mnd. Føler meg heller ikke så ung. Sønnen min var ikke planlagt, men jeg har altid ønsket meg barn tidlig.

Er enig med hun andre som sier at tenåringer er unge og vi i begynnelsen av 20 årene er litt i grenseland.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg er 21 og syns at jeg er en ung mor, men det finnes dem som er mye yngre ;) Fra 20 og oppover er vel man kanskje litt i grenseland? Man er jo veldig forskjellige fra person til person og da....

Tror nok heller at andre ser på meg som en ung mor... Selv reagerer jeg nesten mer på dem som får barn i en alder av 40....

Da jeg gikk gravid jobbet jeg på cafe / bakeriutsalg, og fikk en del blikk og kommentarer av eldre damer og menn... " skal du bli mamma du da, så ung som du er!! " stakkars liksom....

Man er så ung som man føler seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...