Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og trener på at lillegutt skal ta flaska, det er jammen meg ikke enkelt. Gir kun mm og pumper slanter flere ganger for dagen for å ha noe å gi. Han har ennå ikke tatt flaska (3 mnd), men merker han er ekstra sulten på kvelden og ønsker å gi han pumpamelk.

Men jeg sliter med svært stiv nakke og øm rygg etter denne lumpinga og koker og vasker flere ganger for dagen. Melka blir kastet etter oppvarming når han ikke tar den.

Jeg vil fortsette å prøve med flaske, men er det noe særlig å gi mme så jeg slipper å pumpe dagen lang? Får ut lite i gangen også:( Mener kun å gi mme når jeg prøver med flaska, snakk om 20-30 ml og deretter pupp, bare for å få han til å ta den. Dersom han tar den vil jeg begynne å pumpe en gang for dagen og ikke gi mme så lenge jeg selv har nok melk.

Ammehjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

¨hei, jeg har akkurat samme problem med vesle jenta mi på 2 mnd.

hun likte flaske før og mme og mm. plutselig ville hun ikke ta flasken mer. har prøvd med forskjellige flasker men ingenting hjelper. jeg begynte å pumpe for å gi mm på flaske for å venne henne til flaske .

(jeg trenger avkobling av og til av jenta mi)

og jeg skjønner hva du mener,, redd at jeg skal miste melk så liker hun ikke flaske,, for da er vi ille ute.

så akkurat nå så gir vi flaske en gang om dagen for se om hun tar den til slutt. vi bruker nuk flasker .

så du er ikke den eneste.

Skrevet

Hei! Ikke hatt samme problem som deg men har også hørt at det er veldig lurt at far gir flaske ,hvis du har mulighet for det og at en godt kan dytte litt og være litt tøff selv om babyen vrir seg unna. men du merker jo det selv om det er helt umulig.. du kan visst også varme opp fersk mm en gang til,men ikke hvis den har vært fryst. Kan vel også stå i flaskevarmer som holder 37 grader 1t tid. så kan en prøve i allefall en gang til før en må hive den dyrebare melken. Lykke til!

Skrevet

vesla vår er no 5 1\2 md og besto skulle vera barnevakt på frdag for vi skulle på foggerty konsert.... ho drikker fra tutekopp så eg tenkte jo det at ho fikk i henne mat. men neiiiii det var skrik og skrål spytting og mer skrik, det er et herk at dei ikke vil ta flaske, vi har prøvd dei tuttene som er på markedet men ho brekker seg av gummi smaken. så det blir nok en stund til vi kan gå ut igjen tenker eg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...