Gå til innhold

lavere fosterlyd- nære fødsel??


Gjest

Anbefalte innlegg

idag på kontroll var fosterlyden lavere enn den har vært før.. helt nede i 100 og opp i 120.. legen var noe bekymret for dette, men ville jeg skulle kjenne etter selv på bevegelser og ta kontakt igjen eller ringe føden hvis jeg følte noe annerledes. han sa at det også kunne bety at fødselen var nære forestående siden fosterlyden visstnok går ned på den tiden.. men det har jeg vanskelig for å tro siden jeg har en måned igjen..

 

noen andre som har opplevd noe lignende? kjenner jo at jeg ble litt redd og nervøs, så funderer på å ringe fødepol i morgoen for en ekstra sjekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,vet ikke svaret på det du lurer på,men jeg råder deg til å ringe å få en ekstra sjekk,så slipper du bekymre deg.

som alle sier,bedre med en telefon for mye.

hold oss oppdatert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror jeg må gjøre det! kjenner jo liv inni der, men litt roligere er det jo. men så tenker jeg at det skal det jo være så her på slutten. det er jo ikke mye plass igjen for babyen nå..

 

sitter akkurat nå og venter på at mannen min skal komme hjem fra jobb, der han forhåpentligvis har lånt med seg en doppler slik at vi kan høre om lydene fortsatt er så lave. hvis de er det så bærer det nok rett på føden ikveld tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre å sjekke det ut ja.

husker dagen før jeg fikk tvillingene,da var det lite bevegelser,men mener hjerteslagene var normale.men den ene hadde gjort seg ut da di kom til verden,så i ettertid er jeg glad di kom da di kom.

jeg hadde vært glad for å ha en doppler i nærheta noen ganger.

er veldig rolig for tiden min å,men han romsterer jo innimellom =0)

ville ringt å fått en sjekk uansett jeg.hadde legen sagt noe slikt til meg hadde jeg frika totalt,hehe.men som regel er jo alt bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, håper det går bra! har hørt at hjertet slår saktere etter hvert som babyen blir større da. eller tror jeg leste det her inne et sted. spørs vel litt hva den har ligget på tidligere også tenker jeg. gutten min har som regel hatt nærmere 150 hele veien, så hadde nok blitt bekymret hvis den hadde sunket så mye. men kanskje din har lavt til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, den pleier ikke være så lav.. ligger til vanlig rundt 130 og opp i 150.. huff, kjenner jeg blir nervøs og det irriterer meg sinnsykt at jeg ikke koblet alt dette hos legen idag, men bare gikk hjem!! jeg pleier ikke være den som holder kjeft for å si det forsiktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er sikkert ingenting galt,men legen skulle vel henvist deg hvis han mente hjertelyden var lav...min gutt har ligget rundt 140 hele veien.

som regel kobbler man ikke sånt før etterpå.helt normalt det,hehe.

jeg tørr nesten ikke spørre lenger etter siste ul sjekk.følte meg stempla som hysterisk..men da var det jm som henviste meg videre siden jeg er veldig plaget med kynnere,og lavt fundusmål i tillegg...

ring å hør med føden du,så får du sove godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi lyttet på hjertelydene her hjemme på sofaen med doppler.. (service med lege-mann, hehe).. de låg rundt 120, og var klare og tydelige. litt ekstrasystoler, men det er ifg jm helt normalt. så da tror jeg at jeg skal prøve slappe av og ikke være urolig. hvis jeg fortsatt tenker på det i morgen tar jeg meg en tur inom føden for en ctg reg bare for sikkerhets skyld!

 

takk for støtte jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på helsekortet mitt og den var rundt 140 i starten, så rundt 150 midt i og nå har den senket seg til 140 igjen. Vet ikke hvilken betydning det har, men har ikke hørt om det fødselstegnet.....dessverre.

Ta kontakt du, det er vondt å gå og bekymre seg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, legemann er service det, men baksiden er at han jobber mye.. hehe.. nå har jeg snakket med føden, og jeg skal komme dit å ta en ekstra ctg bare for sikkerhets skyld med tanke på de ekstra systolene og den litt lave aktiviteten igår.

 

har i grunnen all tro på at det er bra inni der, men der er jo likevel et lite fnugg av redsel og..

 

til livmme, jeg og såg på kortet mitt fra sist svangerskap, og gutten hadde aldri så lave lyder som denne hadde igår. låg rundt 140 hele svangerskapet helt til langt ut i fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var inne på føden idag, de ville jeg skulle komme opp for en ctg. den viste at det hoppet litt ekstraslag, så legen ville ta ul. jeg skal nå til ny ctg på fredag og har time på fødepol hos overlegen på mandag.. de tar visst dette allvorlig, og det er jo bra. legen idag sa til meg at dette høyst sannsynlig ikke er noe som helst å være urolig for. er visst ganske vanlig. men ingen kan helt forklare hva det er, mer enn at det muligens har å gjøre med modningen til babyens hjerte.

 

godt å få svar, men redd blir man jo oavsett.. ser jo masse skumle ting for meg og tenker en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne igår og i natt med falsk alarm,på det høyste var hjertelyden oppe i 185-190.

snitt ellers i ss 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...