Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Har endelig fått vårt andre barn, men erliksom ikke helt lykkeli likevel. Er veldig glad i begge to, minsten er bare tre uker.. han er veldig urolig, må bære han nesten hele dagen, så er nok litt sliten... har bare tusen tanker og følelser som raser rundt i kroppen... glad og lei meg om en annen. Altfor lite søvn blir det også.. tenker hele tiden på fødselen og alt som skjedde rundt denne. var en veldig fin fødsel, en positiv opplevelse, likevele kverner den rundt og rundt i hodet mitt. andre som har det slik?? uff dette ble rotete og sikkert litt uforståeli, men måtte bare få luftet tankene mine litt.......
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Hei! Jeg fikk mitt første barn i april, og hadde det på samme måte som deg - at jeg tenkte på fødselen og det som skjedde rundt denne nesten hele tiden, dette varte vel ca en mnd, kanskje litt lenger. Jeg vet ikke hvorfor jeg hadde det sånn, fødselen gikk veldig fint, men tror kanskje det var en så stor opplevelse at det gikk tid å fordøye den. Jeg fikk heller ikke snakket gjennom fødselen med jordmoren som var med, så det skal jeg ihvertfall gjøre neste gang. Det som har hjelpt meg er å snakke mye om fødselen med samboeren min og å skrive en fødselshistorie for meg selv, det hjalp også og få fødselsjournalen fra sykehuset. Det blir bedre etterhvert skal du se, når du får det hele litt på avstand
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Hadde det slik selv, fødte i desember 2005. Synes de første 2 mnd bare var kaos og rot, ingen rutiner og nesten bare mas. Men så gikk det bedre og bedre og i dag er jeg bare lykkelig:) Skrev også fødselshistorier i hytt og gevær, delte de med andre, snakket med venner som selv har født osv. Ta kontakt med helsestasjonen så kanskje du kan få nr til din fremtidige barselgruppe der du bor, om det er noen som har født rundt samme tid som deg. Om dere har tid og ork kan dere jo møtes og få snakket om fødselen! Jeg synes det hjalp mye å få snakket med noen som var AKKURAT like interessert som jeg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå