Gå til innhold

Forslag på sanger til solist i kirka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen bra forslag til sanger som solisten kan synge i kirka? Bor i Sverige, så misstenker at det blir noe svenskt (vil ikke ha engelsk). Det beste hadde jo värt med noe norskt, men tror det blir vanskelig for solisten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ohh.. Litt vanskeligere d ja.. Kan dere få noen i familien som er flinke til å synge?

Vi skal ha "Halleluja" vi da ;) Av Leonard Cohen :) Engelsk vel og merke, men syntes d er finest igrunnen, for vår del :)

Skrevet

Hva med "Det vackraste" med Cecilia Vennersten eller " Annu dofter kærlek" med Marie Fredrikson. Jeg hadde den siste i mitt bryllup nå i helgen og det var aldeles nydelig :-)

Skrevet

"Det vackraste" er den nydeligste sangen som finnes :o)

Skrevet

Tusen takk for fine forslag! Nå har jeg snakket med solisten og hun sang i ett norskt bryllup forrige sommer, og da sang hun "sönnavindsvalsen". Det er vel Alf Pröysen? Vet ikke helt om jeg synes den passer... Men hun var villig til å läre seg norsk sang, så supert om noen har tips og ideer på noen norske sanger også!

Skrevet

Halleluja av Cohen er en fantastisk sang, og den finnes jo på svensk også (heter Decembernatt på svensk). Jeg forelska meg i den første gang jeg hørte Peter Jöback synge den (men så er han jo åh, så flink å da:)

Skrevet

Mitt hjerte er ditt av Prøysen eller You Raise med up med Rolf Løvland.

Skrevet

Åh, den er flott!

Vi hadde Jesu, Joy of Man's Desiring av Bach vi, men som en overaskelse fra mamma og pappa hadde de fått solisten til å synge You Raise Me Up også fordi de vet hvor mye den betyr for oss. Det var fantastisk!

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å finne en side på nettet hvor jeg kan höre på "Mitt hjerte er ditt"? Kan ikke finne den, men vil veldig gjerne höre den.

Skrevet

Hvordan ble You raise med up i kirka?Hadde dere bare kirkeorgel eller noe annet instrument også? Det er den vi helst vil ha, men vet ikke om den blir litt for kjedelig med bare kirkeorgel. Av den grunn gar vi MItt hjerte er ditt i bakhånd...

May Britt Andersen har også sunget Mitt hjerte....så søk på henne eller rett og slett på tittelen for å evt finne noe:)

Skrevet

Söker og söker, men finner den ikke... HJELP!

Skrevet

Her er en link jeg fant, men har ikke prøvd den selv:http://www.mic.musiconline.no/shop/displayArtistTracks.asp?cid=&cname=&sid=&name=&aid=2518&aname=ANDERSEN%2520MAJ%2520BRITT

Et sted på siden, kan du laste ned sangen....søkte på may britt andersen +Mitt hjerte er ditt på sesam.no

Skrevet

You Raise Me Up ble kjempebra. Det kan bli litt voldsomt med kirkeorgel. Det ble brukt et vanlig piano når vi hadde den. Og den ble fantastisk. Var ikke et tørt øye i hele kirka (ikke angang solisten klarte å holde seg på slutten)

Skrevet

Forsökte den siste adr der også, men jeg finner ingen sang...dessverre. Takk iallefall til dere som har forsökt å hjelpe meg! :-)

Får bli noe annet i kirka da..

Skrevet

Adr fungerer den og jeg fant sangen. Bare scroll deg nedover siden, så ligger den der...under sanger som begynner med M....

Prøv igjen:)

Skrevet

Kanskje ikke helt svensk, men men. Sangen er jo utrolig nydelig.

Skin sola med åge aleksandersen.

Sjelden tør æ sei te' dæ æ træng' dæ

leng' sia æ sa at du var god,

at du e alt for mæ og ingen annan

kan få mæ te' å føl' som æ gjør no

Liv i lag e ikke lett å levva,

gråt og latter det går hand i hand,

kanskje hadd' vi tenkt oss nokka anna,

men åran dem har vist det e nok sånn

Skin sola

på jorda

på dæ og på mæ

Dansen den har ikke gått på rosa

bukettan må æ sei dem har vært få

men vi tar med oss kun den gode stunda

og enda flere trur æ vi skal få

Så penna mi den fer no så forsiktig

for store ord dem passe itj på dæ

men gode ord som æ mein helt oppriktig

æ tør å syng at æ e glad i dæ

Skin sola

på jorda

på dæ og på mæ

Så æ hadd tenkt at du skull' få ei vise

og visa den skull' verra berre di

æ kan ikke gi dæ nå'n ber' gave

kanskje e det det einast æ kan gi

Så penna mi den fer no så forsiktig

for store ord dem passe itj på dæ

men gode ord som æ mein helt oppriktig

æ tør å syng at æ e glad i dæ

Skin sola

på jorda

på dæ og på mæ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...