Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som ammer, plus gir bebbisen mme på kvelden...kan jeg spørre hvorfor? Hvor gamle er bebbisene deres og er dette noe alle "burde" gjøre?!?! Bare lurer her..:)

Ha en fantastisk dag alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla har fra hun var noen uker gammel vært sur og gretten på kveldstid,og ville ha mat opp til flere ganger i timen. Og våknet hver time om natten for pupp.

Prøvde med mme for å se om det ville roe henne ned litt (en har ofte litt mindre melk til bebien om kvelden,derfor kan de også bli urolige).

Og hun sugde til seg flaska med en gang og drakk opp alt,hun var altså supersulten(og da var det bare 30 minutt siden jeg hadde amma henne sist....). Fikk pupp igjen etterpå,og sovnet,og sov i hele 4 timer i strekk før hun våknet for mer mat.

Nå er vesla litt over 3 måneder,hun får 1 flaske mme om kvelden + pupp,og sover da i 8 timer i strekk før neste måltid. Hun er en mye blidere bebi,og gråter ikke så mye nå mer.

Det er ikke sånn at "alle burde gjøre det",men noen foretrekker å gjøre det(mme henger lenger i,og bebi er mett lenger),og noen ganger er det til det beste for både bebi og mamma/pappa.

Og det at pappaen også da kan være med litt mer i matsituasjoner er jo også ett pluss :-)

Ha en flott dag du også :-D

Skrevet

Nei alle burde ikke gi mme på kvelden. Du bør så langt du kan amme babyen din. Det er normalt at melkeproduksjonen går ned om kvelden fordi vi blir slitne, dermed vil babyen til brystet oftere.

De som gir mme har ikke mulighet til å amme så ofte eller de har ikke nok melk.

Skrevet

begynte med mme for jeg hadde ikke nok pupp. da hun fikk spist seg mett ble det en helt annen baby,så fornøyd og rolig

Skrevet

Jeg begynte med mme da jeg hadde vært på 6 ukers kontroll og insett at jeg hadde for lite melk. Han var 3390g ved fødsel og 3480g på 6 ukers kontroll. Før så hang han 24-7 i puppen, nå som han får litt mme kan han ligge lenge og leke og er kjempe forøyd.

Har jo lyst å full amme, men vill heller at gutten skal ha det godt å legge på seg...

Skrevet

Jeg begynte med det da vesla var 8mnd. Men det er fordi jeg begynte å jobbe da hun var 9mnd å valgte da å avvende henne med kveldspuppen i tide, slik at hun slapp å bli hysterisk å plutselig ikke få pupp på kvelden mer. Har gått kjempefint. Nå ammer jeg bare en gang i døgnet å det er på morran før jeg drar på jobb.

Skrevet

Ser babyen din bare er 2mnd så du trenger ikke gi han mme så lenge du ammer. Du kommer bare til å minke på melka dersom du begynner med dette. Jeg var frista til å begynne med det slik at hun sov natten gjennom men valgte å amme hver 3. time fordet pga mye allergi i familien. Hun sov natten gjennom fra hun var 7mnd. Da spiste hun nok på dagen til å selv greie å slutte å spise på natta.

Skrevet

Skjønner ikke hvor jeg fikk 2mnd fra da..hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...