Gjest Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Jeg ser at mange her inne er oppe i gode posjoner med mat, i tillegg til mm, når barna er 6 mnd. Følte plutselig at vi ligger litt etter med dette jeg da...... Han blir snart 6 mnd og har kun smakt (sleiket) på frukt. Kanskje jeg bør trappe opp litt? Hvor lang tid tar det å komme opp i en posjon? Er det fler som har fullammet til 6 mnd...?
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Heisann Datteren vår var over 6 mnd før hun fikk grøt - fullammet frem til det )Hun sov godt om natten og lå godt på seg så jeg så ingen grunn til å begynne med grøt før hun var 6 mnd. Vi begynte med 4 mnders grøt som skal blandes med morsmelk og økte gjevnt og trutt opp til en full porsjon - tok det på magefølelsen og lot knøttet bestemme tempoet. Tror vi brukt en uke eller to før vi var oppe i full porsjon. I tillegg får hun mm etter måltidet.
Line_78 Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Hei! Gutten vår er litt over 6 måneder, og vi fullammer vel sånn i praksis enda. Begynte å gi smaksprøver på frukt og grøt noen dager før han ble 6 måneder, men foreløpig er det ikke like godt som pupp, så vi er fortsatt bare på smaksprøver vi :-) Stresser ikke, for han trives og legger greit på seg. Etter det jeg har sett av tidligere svar her inne varierer det veldig hvor lang tid det tar å komme opp i en full porsjon. Regner ikke med at vi er det før om tidligst et par uker, men det kan jo hende knøttet overrasker meg :-) Må innrømme at vi ikke nødvendigvis har gitt smaksprøve hver dag etter at vi ga første gang heller da, så kunne sikkert økt raskere hvis vi virkelig hadde gått inn for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå