Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 er "fy" et fyord, sånn pedagogisk sett? :-) Jeg bruker ikke å si fy, men hører at han får høre fy noen plasser, siden han sier fy deg, til meg når jeg gjør noe jeg ikke får lov til.. Har spurt faren, han sier at han sier fy avogtil.. er det noe vi ikke skal si, eller er det greit? lurer på om de sier noe i barnehagen....?(siden han selv sier fy deg avogtil, og jeg har ikke lagt merke til at faren sier det så mye heller..)
Tredje barn på vei Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 jeg har jobbet en del i bhg. og der blir det jo oxo sagt fy avogtil. sier det til gutten her hjemme avogtil oxo.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Vi sier aldri "fy". Er ikke det mer sånt som man sier til hunder?
nungo Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Vi bruker ikke ordet "fy" over for jenta vår, men f.eks. dyr, men hun også bruker det ofte - tror bestemt det er noe hun plukker opp i barnehagen.
Stirra ner 32+5 Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Vi pleier ikke å si fy. Jeg forbinder det også mer med oppdragelse av hunder... Vi pleier helst å si nei, eller forklare at og hvorfor hun ikke kan gjør det.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Vi sier ikke "fy" til barna. Jeg synes ikke det er ett fint ord. Finnes mye annet å si istedet for akkurat det ordet. Fy sier jeg til hunden eller katten! Vet om mange som sier det til barna sine og legger meg ikke borti det. Men ingen får si det til mine barn.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 fy er bare et ord, spiller det noen rolle om det er pedagogisk?? Hvorfor skal alt på død og liv være så "pedagogisk korrekt" ???? Normale, naturlige reaksjoner hos voksne, lærer barna at de ikke trenger å være så fordømt" perfekte" hele veien.. (selvfølgelig innen en viss ramme da)--
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Jeg er førskolelærer og kan fint si fy til 2 åringen min. Alt kommer an på hvordan man sier det. Hjelper lite å ikke si fy men stå og skrike til barnet.... Gjør det som føles riktig for deg. Fy eller NEI går jo ut på det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå