Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos ei venninne i dag, ho helte cola opp i glass til sitt barn på nylig fylte 2 år. Spurte om mitt barn på 14 mnd. skulle ha...:-( Hm...ble litt sjokka, egentlig. Cola er bare drepen for tenner og 'verste brusen'...gi til et barn på knapt året?

Ho syns barn må få et naturlig forhold til søtsaker. Er forsåvidt enig, men kan vi ikke skåne de små litt lenger? Vente med brus og slikt til de har noen år på baken, og da helst bare til spes. anledninger og lørdagsgodt? Eller er jeg helt 'stuck in the 1970's?'

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke noe behov for å tylle i barnet vårt på 2,5 år brus. Hun får av og til smake når vi er i eller har besøk og andre drikker det. Men hun får aldri vanlig Cola, det er altfor mye sukker, koffein og andre ulumskheter i det til at jeg tør gi henne det.

Heldigvis gir hun seg ved å smake pittelitt, hun er ikke noe glad i brus. Kanskje fordi hun ikke er vant til å drikke det?

Skrevet

Mine eldste var kanskje rundt to da de fikk brus. Har nok kanskje smakt før og, men vi er ikke særlig brusdrikkere i huset vårt, så det ble ikke så ofte.

Minsten på 2 1/2 har fått smake, men hun liker ikke brus. Hvis hun "glemmer" og vil smake så blir hun bare sint når hun merker kullsyra og spytter og spytter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...