Sebastienne Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Er det andre som opplever dette: Du er endelig i seng etter en lang og slitsom dag - desperat etter litt søvn, men akkurat når du holder på å sovne, så våkner ungen din? Jeg vet ikke hvor ofte dette skjer med meg, men jeg vil anslå 8 av 10 kvelder, kanskje? Det er gjerne bare ett av barna våre dette gjelder, og det har vært slik siden hun var bitteliten -nå er hun snart fire. Mannen min sa forleden natt at det virker nesten som hun er koblet til leselampen over sengen vår - når den slåes av. slåes hun på ;-) Hun trenger som oftest bare litt stryk over håret og noen trøstende ord, men det er så merkelig, og jeg lurer på om det er flere som opplever det samme. Hun våkner/ klager i søvne ofte sener på natta også - uten at vi har grunn til å tro at hun har noe spesielt hun strever med. Er det bare sånn at noen barn drømmer mye eller plages mere av det enn andre?
blomst25 Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Vel nå har ikke jeg barn da... Men mamma og pappa hadde det på samme måte med meg når jeg var liten. For det første så drømte jeg masse! Jeg gikk og snakket i søvne. Men jeg våknet også rett etter at mamma og pappa la seg. Vi fant ut at grunnen til at jeg våknet var rett og slett for at det ble så stille! Jeg sover best med litt bakgrunns støy. Tror kanskje det er noe i det at man langt bak i hodet hører mamma og pappa sturer rundt..og da er man trygg, for da er de der og passer på Så det endte med at mamma satte på en rolig stille cd som etterhvert dimmet seg ned til null på mitt rom når de la seg. Og det funket fint for meg! Husker når jeg flyttet inn til samboeren min...uff det var så stille her!!! Så fikk vi nye naboer med en nyfødt bebi som bare skreik! Og jeg sov sm et lam!! Samboeren min sov ikke da men...
PrinsesseSjefen Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 hehehe... er litt slikt hos oss og, men det er ikke så ofte som hos deg, og det varierer litt hvem det er (bare de to eldste). Sånn ca 1/2- 1 time etter jeg har lagt meg kommer da ei inn og sier, mamma/pappa, jeg får ikke sove... Da er jeg STUPTRØTT, har sikkert akkurat falt i dyp søvn. Prøver da å mumle noe om at hun må bare prøve å legge seg igjen, eller jeg sjangler meg opp trappa for å følge hun i seng, eller gir bare etter og lar hun sove i senga vår... Men er ikke så ofte som sagt.
elinmamma Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Høres relativt kjent ut, ja! Det går i perioder her. Ikke så ofte som hos dere. Tror nok det er knyttet til bearbeiding av inntrykk fra dagen som har vært. Har hørt at barn drømmer mer i "vokseperioder", men jeg har ikke noe vitenskapelig belegg for det, altså! Det er stort sett bare jeg som våkner av ungene, så da er det jo jeg som må ut av senga. Sliter ofte litt med å sovne igjen, så det hender jeg er rimelig utslitt på morgenen når jeg har hatt flere sånne oppvåkninger på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå