Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 deres 2-3 månder gamle babier våkne og lar de sovne av seg selv og evt. hvor lang tid tar dette? Her legger vi henne våken i håp om at hun skal finne søvnen selv, men dette kan ta lang tid(hun er 10 uker)...legger henne som regel i 8-9 tiden. Synes det er så sårt å ka henne ligge i sengen sin alene, hun skriker ikke, men allikevel. Er ofte inne å synger og stryker på henne da...klarer ikke å la være...
Gjest Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Det høres kjempefint ut spør du meg! både for deg som slipper byssing og styr, og for bebis som lærer seg å finne roen alene. Kan blir gode søvnrutiner av dette:) tror ikke jeg ville styke / kose henne, bare sjekke at hun har det bra. Kan hende hun blir forstyrret av det slik at det tar lenger tid å sovne? Gutten her i huset sovner av seg selv innimellom. Tar fort en halv time før han sover skikkelig. Han forstryrres lett. Får han øyekontakt smiler han og vil koses med en gang. Vi sniker oss rundt til han har sovnet;)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 HI Du har kanskje rett i at jeg forstyrrer henne med all den kosen;)...,hun sover også veldig lett og starter ofte på sjarmøretappen når hun ser ansiktet mitt...kanskje jeg skal prøve å la henne være i fred så fremst hun ikke "klager"...ja, skal prøve det;) Men hvor lenge er det forsvarlig å la henne ligge våken da? Syns jo ikke hun kan gjøre det for lenge heller da...,men er redd for at vi skal legge det til vane med byssing og bæring, så vi prøver å se om hun kan sovne selv...
Gjest Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Jeg vil tro hun storkoser seg, og bare slapper av. Hun skriker vel hvis hun blir lei og vil ha kos eller noe? Synes ikke det høres uforsvarlig ut i det hele tatt, så lenge hun vet å si i fra og dere kan høre henne.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Hun sier klart i fra, det er sikkert;), og hun ligger i rommet ved siden av stuen med døren åpen, så jeg hører d minste knyst..... Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe at hun sovner snart Takk for betryggende svar om at jeg ikke er for streng med gulle mitt...vil jo bare det beste for de små nøsta våre
Gjest Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Ja det gjør jeg. Legger hun og setter på uroen og da sovner hun etter 5-10 min uten skrik.
Livmor Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Det er nok godt å ligge der uten så mye stimulering tenker jeg:) Faren for å overstimulere et barn er større enn det motsatte, og små barn trenger tid til å "gjøre ingenting" og fordøye alle inntrykkene fra en lang dag. Mistrives de, eller ønsker de oppmerksomhet; er det sjelden noe tvil:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 HI Tenkte bare jeg skulle fortelle hvordan det gikk her... hun sovna etter 30 min uten et eneste misfornød knyst Det er første gang jeg har klart å holdt ut å la henne ligge alene mer enn 10-15 min(jaja, litt for hysterisk og redd for å gjøre noe ondt mot henne, men jeg har virkelig fått vondt inni meg av å la henne ligge alene), så nå er jeg veldig stolt Tror det var et lurt tips jeg fikk om å ikke kose og stryke på henne hver gang jeg var innom...takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå