Gå til innhold

Fly og ferie??


tingelings

Anbefalte innlegg

Til dere som er i 3. trimester, har noen av dere erfaring med å fly/reise på ferie når dere har omtrent 2 mnd igjen?

Planlegger ferie til Frankrike to første uker september og har tremin 1. november - og er usikker på hva jeg skal gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fly i vei :o). Frem til 1 måned før termin er det helt ok for de fleste flyselskap at du flyr. Men sjekk med flyselskapet for sikkerhetsskyld. Det er værre med lengre flyturer (til Asia f.eks). Nå vet jeg ikke hvordan form du er i, men er du usikker i forhold til den ville jeg spurt jordmor/lege.

Jeg har selv fløyet to ganger i løpet av 3. trimester uten noe problem. Kjøp et par støttestrømper og prøv å beveg deg litt underveis. Jeg spurte jordmor før jeg dro, og hun sa at jeg trygt kunne reise. Og det angrer jeg absolutt ikke på, utrolig deilig med ferie og koble av litt før siste inspurt.

God tur og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kom hjem fra Frankrike etter 2 1/2 uke for et par uker siden. Jeg var i uke 31 når jeg kom hjem. Det gikk kjempefint. Hadde ingen problemer med å fly, og ferien gikk også helt strålende. Jeg badet, solte meg, syklet masse og gikk tur sammen med kjæresten min. Ville ikke vært det foruten. Så bare reis. Sykehusene i Frankrike er like gode som i Norge. Bare husk på å ta med helsekortet du får på trygdekontoret og forsikringspapirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og kom hjem i dag fra 14 dager i Frankrike. Flyturen var ikke noe problem, men sørg gjerne for å benytte sjansen til å stå/gå litt i flyet når du kan. Ferien har også vært helt fantastisk, særlig mange gode svømmeturer og rolige dager uten alt hverdagsstresset. Det er også godt å sitte i skyggen med en god bok, sprengvarme er vel ikke det som er mest ettertraktet akkurat nå - men dette slipper du kanskje uansett i september. Reis og kos deg ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg kom hjem fra ferie i dag og er i 30.uke.

Har vært i Kroatia med mellomlanding i Praha..

Overraskende har jeg slitt skikkelig i varmen, ble kjempehoven i beina under flyturen og dette har ennå ikke gitt seg..Kjøpte støttestrømper og div.forkremer men det hjalp ikke særlig. Jeg var også på reise i 25.uke uten noen problemer, så regnet med det skulle gå greit nå også..

Men, det er som du ser andre her som har reist uten problemer.

Jeg har 2 1/2 mnd, igjen og på retuneren ble jeg spurt om jeg hadde tillatelse fra legen, ingen spørmål til.

Men dette er meg, du kan nok helt sikkert få en mye bedre opplevelse.

Kjøp iallefall støttestrømper , lykke til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

De aller fleste charterselskapene, lar deg ikke fly når du har mindre enn åtte uker igjen - med mindre du har en legeerklæringen, hvor legen din dokumenterer at du er frisk nok til å fly, samt at du må ha med deg et dokument som heter "Fit to fly". Jeg jobber i reisebyrå, og vet at de kan være veldig strenge på dette. Men regulærflyselskapene har stort sett fire uker.

Håper du får en flott ferie, det er godt å komme seg bort litt.

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var ute å fløy i uke 33, og det var ikke noe problem......bare dra på ferie og fytur og kos deg du....hihi.... god tur:)

kem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for positive og informative tilbakemeldinger!

Føler meg litt tryggere nå. Jeg har vært i bra form helt til nå - så jeg håper det holder seg! Og dette hadde vært deilig med en liten ferie bare oss to før det braker løs...

Fortsatt god sommer og lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...