Gå til innhold

Gavmild svigermor men smaken er forferdelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang svigermor skal se sønnesønnen sin og det er iallefall 1 gang i uka så skal hun absolutt gi han en gave. Det er alt fra en ny leke eller klær.. det skal være så overraskende og så kjærkomment for oss også tydeligvis.

Over halvparten av klærne er så fæle at jeg vil ikke ta dem på junior, fargevalg og type klær hun kjøper er så "ut på jordet" skjønner ikke hvor hun klarer å finne dem. Det er nesten så hun leter etter klær som hun hadde på sin sønn for over 35 år siden.

Hvorfor kan hun ikke nedverdige seg til å spør hva vi trenger da, istedenfor å bruke pengene som hun gjør? hun er jo bedreviter i alt skal jo sies.. jeg vet hun spør svigerdatter om hva vi trenger....

det er jo ikke overraskende når hun gir junior noe hver gang..

har noen opplevd det samme og hvordan få "snudd" på dette? hva gjorde dere egentlig med det?

si noe til henne nytter ikke i h...... heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hvor hun ahr kjøpt klærne og gå å bytt dem.

Spør hun hvor klærne hun kjøpte har blitt av , så får du bare si at du byttet dem i noe du likte bedre.

Skrevet

har ei svigermor som kjøper alt med striper på så ungen ser jo ut som en rosa,rød,grønn og hvit sebra

Skrevet

Svigermora mi har bare sønner, så hun har gått amok og kjøpt maaange kjoler til jenta vår - jenta vår er det første barnebarnet...og ikke alle kjolene er helt min smak, akkurat, for å si det sånn... Litt mye broderier og rysjer og stæsj...

Skrevet

Mamma er slik, av en eller annen grunn er hun helt opphengt av blonder, og hun gav seg ikke før vi begge gav beskjed om hva vi ville ha og at vi ikke kom til å bruke klærene hun kjøpte. Så nå har hun roet seg, men det hender av og til at hun kommer med noe gyselig, men sier hun at hun beklager, men klarte ikke å dy seg. Så vi har noen bokser med klær småen aldri har gått med :-)

Skrevet

Hehe...

Min svigermor er lik, bortsett fra at hun har god smak. Men har store problemer med å kjøpe noe vi trenger...tenk om hun kunne ha spurt!! ...og dessuten...det er vanskelig å kjøpe noe som er litt for stort...det må være akkurat passelig slik at det må pakkes bort etter kort tid. grrr.

Skrevet

Jeg har lært meg -klesmerkene- og da vet jeg som oftes hvor de er kjøpt- og så bytter jeg det jeg ikke liker. Jeg har 2 små søte som ikke kler lyseblått , millitærgrønt og okergult.. får jeg noe i de fargene er det rett til butikken for å bytte..Jeg spør aldri direkte hvor gavene er kjøpt..syns kanskje det er litt ufint. Hvis gaven er for ..grusom... og jeg ikke klarer å finneut hvor den er kjøpt så går den rett til FRETEX containeren. Jeg har ikke plass til å lagre klær og stæsj jeg ikke bruker

Skrevet

I stedet for å klage på smaken hennes ville jeg fokusert på at dere ikke ønsker at barnet skal få gaver hver gang fordi han da vil bli bortskjemt og fordi det ikke blir noen overraskelse for han lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...