Gå til innhold

Venner


-MtG-

Anbefalte innlegg

Etter at jeg ble gravid har jeg mistet nesten alle vennene mine. Det er ikke dem sin skyld, men min. Nå synes jeg det er litt trist. Jeg er bare 21 år og vine venner er på samme alder. Når jeg ble gravid forandret jeg meg veldig, fikk et helt annet syn på ting og andre ting er viktig for meg enn før. De gamle vennene mine er jo fortsatt sånn de var og det gir meg ikke noe å være sammen med dem lenger. Derfor tar jeg heller ikke kontakt med dem og finner på unnskyldninger hvis de vil finne på noe. Nå har jeg en eller to venninner som jeg fortsatt liker.

Skulle ønske man bare kunne gå et sted å skaffe seg nye venner som passer bedre.

 

Mange vil sikkert si at dette er et problem jeg har skapt selv og det er det jo egentlig, men skal man være venner med folk man ikke har noe til felles med?

 

Noen som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg snakket litt med deg på chatten i går..

Jeg har noen nære venner og noen venner som ikke er fult så nærme, men kun 1 av de er gravid.. Stemmer det at du ikke bodde så langt unna Oslo? For da kunne vi jo evt treffes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har det litt på samme måte, men av andre grunner (er 30 år og opplever at det vanskelig å holde kontakt med gamle studievenner + noen som man bare har vokst i fra rett og slett)

 

Jeg håper veldig på å komme inn i en god barselgruppe etter fødselen. Det håper jeg du også får mulighet til - helsestasjonene pleier å arrangere dette, evt ammekafeer hvor man treffer andre småbarnsforeldre. Så kan man jo treffe folk via andre aktiviteter f.eks babysang, babysvømming etc. Treffer du andre småbarnsforeldre/mødre på din egen alder vil dere nmok oppleve å ha mye til felles. Forhåpentligvis liker pappaene hverandre også, så kan man utvide vennekretsen.

 

Jeg vet hvertfall at mange av mine venninner som har fått barn har fått venner for livet gjennom barselgruppen, så prøv å kom inn i en slik hvis du har mulighet. Dere kan gå på trilletur en fast dag i uken f. eks, andre aktiviteter, besøke hverandre hjemme etc.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mens jeg har gått gravid, så har jeg bevisst tatt kontakt med andre gravide. Dette er fordi jeg har følt mye som deg, at jeg ikke har så mye felles med mine gamle venner lenger. Det at jeg nå har fått andre gravide og nybakte mødre til venninner, gjør igrunn at jeg syns det er enklere å vanke litt med de gamle sånn innimellom. Kanskje det kan være lurt for deg og? Det er tross alt mye vi gravide vil skravle om, som ikke er fullt så interessant for våre ikke gravide venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du...

Jeg har ei lita jente på 2 mnd og mine venner forstår ikke at vi ikke bare kan dukke opp på en times varsel og spille høy musikk til langt på natt. Kunne ønske jeg hadde noen gravide venner eller småbarnsforledre... For det er trist og ikke ha noen gode venner.

Klem fra Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hiv deg med på bim treff så treffer du andre gravide som sikkert er i samme situasjon som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt skummelt å skulle møte opp et sted og skulle prate med masse folk man ikke kjenner da... :( men tror jeg skal hive meg på et treff snart, ja. Det er jo egentlig en god idé:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bim og bimtreff har ført til at jeg har fått 3 gode venner som bor i nærheten. Var å hilste på prinsessa til ei av dem i dag:) Så anbefaler deg dette med treff. Nå har vi truffet hverandre på "private treff" men vært på et par treff og møtt mange koselige mennesker.

 

Husk at de av ens gamle venner som ikke er gravide nå fort kan bli det. Etterhvert som barna vokser til er ikke aldersforskjell på 1 og 2 år så mye lenger. Venner man har vokst opp med og vært nære i mange år skal man ikke la glippe selv om man i en periode står på forskjellig sted i livet. Man har ikke like mye og nær kontakt alltid, men dumt å kutte alle bånd. Det at man ikke er så mye sammen på et par år, behøver ikke bety at man ikke er venner lenger.

 

Følte det veldig slik da jeg skulle ha førstemann. Noen venner er igjen og noen venner gikk tapt. Er vel en del av livet vil jeg tro :)

 

Bor forresten også i Fetsund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...