Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei det ser ut til at det går rett vest med forholdet. Sambo har bedt meg flytte ut. Er hans leilighet. Vi har barn sammen på 7 mnd. Delt foreldreansvar/rett eller hva det heter.

Er jo ikke noen drømmesituasjon. Tenker veldig på barnet og har prøvd lenge å få det til å fungere. Men den gang ei:-(

Er litt i villrede på hvordan jeg skal gå fram og trenger noen råd!!

Jeg er fortsatt i permisjon.Hva gjør vi med pappapermen? Skal ha da ha han alene i fem uker? Når det gjelder deling av omsorg vil han ha 50/50 men jeg vil ikke det. Jeg vil flytte til nabokommunen for der har jeg familie og et nettverk. Da blir det vanskelig med 50/50 når det gjelder dagmamma og skole.

Skal jeg først snakke med familievernkontoret eller skaffe leilighet? Eller er det trygdekontoret jeg skal snakke med først?

Er fortviltet og blir veldig takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret og trygdekontoret allerede i morgen.

Hvis det ikke fungerer at dere bor under samme tak så har du kanskje en venninne e.l. du kan bo hos for en periode? Hvis ikke så klarer du kanskje å finne en rimelig leilighet i nærheten? Evnt. flytt til hjemkomunen din og bo litt hjemme hos familien din eller en venninne der. Ikke gjør det for å være vanskelig, men fordi du ikke har andre alternativer (sier bare dette fordi jeg har sett noen stygge eksempler selv...)

Hvis han vil ha delt omsorg, må han også være villig til å flytte litt på seg. Kanskje dere kan finne en plass å bo som ikke er for langt unna hverken ditt eller hans nettverk, og at dere får dere hus/leiligheter innen samme skolekrets? Dette er ganske praktiske ting som bør kunne la seg løse. Familivernkontoret vil også kunne hjelpe dere med å finne en grei løsning for dere i forhold til bosted, omsorgsfordeling o.s.v.

Håper virkelig dere klarer å finne en løsning som passer for dere! STOR trøsteklem til deg fra meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...