Gå til innhold

Dere som kunne kjenne hodet!


MammanTilGullene

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner det også! Ca 4-5 cm innenfor åpningen. Fikk helt sjokk. Sist jeg prøvde å kjenne oppi der fant jeg ikkeno:-)

 

Er man moden når man kan kjenne hodet helt der nede, eller har det ingen sammenheng?

Hva har jordmødrene sagt til dere ang. tid for fødsel? Jeg har termin i morra, og er rimlig klar nå.

Håper noen av dere kan komme med ett godt svar!!

 

Har forresten aldri greid å kjenne noen livmortapp, så den vet jeg ikke noe om. Nå var det bare et kjempestort hode der. Kunne ønske jeg kjente anatomien litt bedre så jeg visste hva som er mulig og ikke!

 

Slimproppen eller noe som helst annet tegn har jeg ikke sett noe til.

 

Venter spent på svar!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så bra at du kjenner hodet! mener det ikke har noen sammenheng med modenhet, jm kjente hodet til babyen min sist sv skap, men jeg var overhode ikke moden. men har du ikke kontroll el kan bestille snart så du kan be å få sjekket det? er jo noe md å kjenne at kroppen jobber mot målet og at man blir oppmuntret psykisk hvis det er modnings el åpningstegn.

 

jeg kjennner ikke en døyt ner nede, bare mykt og "fløyelaktig". har ikke kjent noe til noen tapp i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skrev et innlegg om dette for nesten to uker siden... Kjente da hodet godt på den fremre veggen i skjeden. Legen min sa da at hun trodde jeg ikke ville gå til termin. Vel... Jeg har termin idag og ingen tegn på fødsel! =( Jeg kjenner hodet ca 3 cm opp nå. Det er sikkert bra at hodet er så langt ned. Under åpningstiden skal jo babyen komme lenger ned i fødselskanalen og hvis de ligger så langt ned allerede kanskje denne åpningstiden går fortere? Men jeg har egentlig ikke peiling. Det er litt frustrerende at legen sa jeg ikke ville gå til termin, man får jo ganske store forhåpninger da!!

 

Nei, det er bare å vente... Vi får jo snart gullet vårt uansett! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min festet seg tidlig og lå etterhvert med hode langt nede lenge før termin. Kunne kjenne hodet ca 3 cm oppe. Jeg gikk 7 dager over termindatoen og endte med keisersnitt pga manglende fremgang i fødselen.

 

Så bare på grunnlag av at hodet er langt nede tror jeg ikke sier noe om når el hvordan man føder.

 

Synes forresten det er dumt med jormødre og leger som gir forhåpninger om når man skal føde. Det er ille nok å gå over tiden som det er.

 

Uansett lykke til med fødselen, babyen kommer når den kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, eg har termion 12 sept og hodet til lillegutten min ligger helt nede med skambenet og det er ca 0,5-1cm med fostervann mellom hodet og "veggen"(?). livmorhalsen er på 2,5cm, ikke mye d.. så, om det nærmer seg eller ikke vil jo tiden vise, men som sagt, har termin 12.sept:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...