Gå til innhold

engstelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er sjette gang jeg er gravid,jeg har to barn og har hatt tre sa.Er så redd for att det skal gå galt denne gangen også.Gleder meg til det første trimesteret er over.Siden jeg har mistet før er jeg redd for å si det til familie og venner,er ekstra trist når du må fortelle alle når det går galt.Er det andre som har det slik også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære det deg...

 

Jeg har det akkurat sånn som deg...Jeg har en MA og to SA bak meg, fødte en gutt i 2002, er gravid igjen med termin 20 mars, og er fryktelig engstelig.... :(

Var på tidlig UL på torsdag, der kunne de ikke si med sikkerhet at alt såg normalt ut....Det kunne se ut som "Blæremola" (væskefyllte blærer i morkaka som alltid ender i abort..) -Eller det kunne se ut som tvillinger/trillinger...Jeg håper selfølgelig det er NOE der inne i hvertfall. Ok, tre er bedre enn ingenting..Det mener jeg;)

-Men det å gå rundt å være redd å engstelig er forferdelig, samtidig må du og jeg tenke på at vi tross alt har fått barn, (du har jo to!) Kansjke ingen trøst, men tenk på alle de som aldri får sine egne barn da! Vi er heldige tross alt. En annen liten trøst opp idet hele, er jo at vi er veldig fruktbare da;)

Tror både du og jeg skal heller prøve å glede oss over svangerskapet, går det galt så var det ikke ment at det skulle bli noe....fattig trøst ja, vet det. Men likevel, prøv å være realistisk selv om det er vanskelig!

Jeg skal til ny UL på torsdag, det blir laaange dager å vente...Nervepirrende. Men det er ikke opp til oss hvorvidt livet i magene våre skal vokse og gro. Vi må bare håpe og tro a det vil gå bra inntil noe annet skjer;)

-Ikke mist motet. Jeg skal ha deg i tankene mine ;)

Prøv å slapp av, det gagner ikke den lille spiren din med en mamma som er så engstelig, prøv ;)

Vil gjerne utveksle mer med deg...

 

Klem fra Maja-mor med en termin 20 mars. (visst alt går min veg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :o)

Herved melder jeg meg inn i "engstelig"-klubben.....

Har "surfet" litt rundt på de forskjellige sidene...lest om MA og engstet meg mer og mer.

Jeg er endelig gravid, på 3.prøverørsforsøk.....Har en gutt på 4,5 år og en exu og en SA bak meg.....

Trodde ærlig talt ikke det skulle bli så tøft å bli gravid igjen. Jeg er konstant engstelig....redd for å begynne å blø, redd for smerter....ja dere er ikke alene!

 

Vi har vært åpne om prøverørsforsøkene våre til flere av vennene våre, derfor vet mange allerede at vi venter baby. Synes det er veldig OK å vite at noe "vet", i tilfelle det ikke går bra. Men det MÅ det!!!!! :o)

 

Skal til UL 28.juli. Selfølgelig utrolig nervøs.....*skjelve*

 

Har dere noen symptomer?

Jeg er utrolig sliten, ømme pupper og sulten......

Men mitt 1.svangerskap var nesten helt uten symptomer.....

 

Ha en fortsatt fin helg jenter :o)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lenn!!

 

Jeg har de samme synptomene som deg, og det er jo et sunnhetstegn da ;)

Ingen kan sette seg inn i det vi har vært gjennom, det er jo derfor vi er så utrolig engstelige av oss...

Mannen min har backa helt tilbake, ingen empati/sympati i det hele tatt. det er nesten det værste synest jeg! :(

Skal til ny UL på torsdag, og det er lenge å vente....i tillegg blir jeg "beskyldt" for å "forkludre" båtferien vi egentlig skulle ha reist på idag...

Livet er ikke enkelt, jeg føler meg ufattelig ensom og alene nå....

Må bare konsentrere meg om gutten min på tre og et halvt år gammel - som i sted lurte på om jeg hadde en baby inni magen min...

Jeg svarte bare at mamma hadde spist litt for mye mat... Vil ikke si noe til ham før det begynner å vises på magen og den verste kritiske fasen er forbi... :/

 

Klem fra Maja-mor med en forhåpentlig liten levedyktig spire, eller to, eller tre...*ber til Gud*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja-mor!

 

Takk for det fine innlegget.Jeg håper det går bra med deg også.Jeg vet at jeg burde glede meg over svangerskapet og ikke gå rundt og engste meg,men jeg er så redd for å miste.Jeg får bare prøve å være positiv.Krysser fingrene for at det går bra med deg på UL på torsdag.Skal tenke på deg.Hadde vert kjekt å få høre hvordan det går med deg videre i svangerskapet.

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her ja! Jeg har for mange aborter bak meg og er kjemperedd for å oppleve det igjen.. :( Den siste aborten var en ma og den var også den verste. Selv om jeg på en måte visste at det ikke kom til å gå bra så var det helt for jævlig å få det midt i trynet: fosteret lever ikke..

Men nå er jeg kommer til uke 7 og ingen blødninger enda. (bank i bordet) På torsdag er det ul og jeg gru-gleder meg noe helt vanvittig.

Tror det er verre siden jeg ikke merker så veldig mye til graviditeten. Dessuten har jeg vært plaget med to betennelser i tannkjøttet. Grusomt vondt forresten.. Det har tatt all energi fra meg så jeg har ikke fått tenkt så mye på spira den siste uken.

 

Håper ul viser en levende spire.. *ber masse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg,Vibeke 25.....

 

Det er ikke kjekt å gå rundt å bekymre seg hele tiden,men det blir nok desverre slik når en opplever å miste noe vi ønsker så mye.Jeg er også i uke 7 og for hver dag som går uten blødninger er en stor glede.Skal være så utrolig deilig å bli ferdig med første trimester,da er det mer sikkert at det går bra.Jeg har to jenter fra før og de holder meg oppe når dagene er tunge.Håper alt går bra på UL.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...