Gå til innhold

Hvordan gjorde dere det....

Anbefalte innlegg

Skrevet

da dere begynte med kumelk til barnet? Varmet dere melka? Ga på flaske eller kopp? Til måltid eller som kos? Når? Hvor mye? Når slutter man å varme melka?

Mange spørsmål, men håper noen kan svare på noen av de.....

Hilsen mamma med gutt på ca 11 måneder som er veldig usikker på hvordan hun skal gjøre det.

Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok mange måter å gjøre det på. Lillegutt her i huset har aldri likt melka si varm. Han fikk den derfor kald servert til brødmåltider. Husker at jeg i starten var redd han ikke kom til å like melk, da han absolutt ikke var veldig begeistret i starten. Men nå i en alder av snart 2 år er han kjempeglad i melk og vil gjerne ha det til alle måltider.

I starten fikk han det kun til frokost og kveldsmat og det var bare noen få slurker pr gang. Vi har brukt tut-kopp da lille aldri har villet ha flaske.

Skrevet

Jeg blandet i begynnelsen mme og lettmelk, lunket litt på den, i flaske (han vil bare drikke av flaske). Han fikk til hvert måltid 250 ml (ikke alltid han drakk opp alt det da), utenom middag da drakk han vann. (+vann innimellom også da..). Når man slutter å varme den kommer helt an på hva ungen vil... Jeg sluttet og varme melka ca når han var 13 mnd., (nå 16).

Skrevet

Med elste jenta ga jeg det som drikke ved siden av brødskiva etter 1 års alderen. Mellomste jenta mi likte ikke ku melk men sluttet å amme da hu var 13 mnd så da hadde hu noen mnd uten melk. De i barnehagen prøvde å lære henne å like melk med å blande den ut med vann men det gikk dårlig. Så hu begynte ikke like melk før hu fikk melk i lag med frokost blandinge og nå drikker hun melk til brødskiva også... hu er 20 mnd nå.

Skrevet

Lillegull fikk kumelk fra hun var 10,5 mnd. Ammet henne frem til hun var 1 år ( et par ganger om dagen). Fikk melk til brødmåltid og middag, men hun var ikke så begeistret i begynnelsen. Hun har alltid fått kald melk i kopp el flaske. Aldri som kveldskos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...