alenemamman til christina5 Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 jeg har ei jente på 5 år som jeg fortviler litt over..jeg har fått tilbakemeldinger om at jenta mi kan være veldig bestemt og skal styre hele leken når hun leker med sine små venniner..hvis hun ikke får viljen sin så begynner hun å gråte og sier hun skal gå hjem å sladre..hun vil helst bestemme alt og skal bestandig være først når noe skal gjøres..er det noen andre som har opplevd lignende?eg føler jeg er ganske streng med oppdragelsen og er nøye på at hun skal lære seg å være litt mer ydmyk og la andre også slippe til..utenom dette så er hun en kjempegrei jente!!..takknemlig for alle råd!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 hei du! Dette hørtes for meg ut som en ganske normal 5 åring!! jeg er pedagog og jobber i barnehage så jeg har sett en del 5 åringer. For det første er det mange måter å se det på, dette er like mye en positiv egensakap som en negativ. Dattera di er tydeligvis en sterk personlighet, noe som er flott!! det kan jo av og til bli litt mye ser jeg, så det jeg ville gjort var å snakke med henne om det, og ikke gi henne oppmerksomhet når hun sutrer fordi hun ikke får viljen sin. dersom hun ser at hun ikke får gjennomslag, og skjønner at en må dele litt for å ha det bra sammen i leken, tror jeg nok dette kommer til å gå over:) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Jeg vet ikke om dette stemmer helt, jeg har også sett at barn som er mer usikre på seg selv prøver å hevde seg ved å dominere andre barn. Men som hun over sier, la hun se at hun ikke kommer igjenom med alt og at hun også må la andre slippe til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå