*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Er det bare jeg som ikke aner hva dere driver og sender til hverandre? Sleepsense... Skjønner at det er noe som skal hjelpe med søvnen, men hva?? Nysgjerrig jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Et program for å hjelpe foreldre med gode søvnrutiner for sine barn. Sjekk ut: www.sleepsense.net På nettsida er det en betaltjeneste... Her inne ser det ut til at programmet sendes ut slik at flere får tilgang på noe EN person har betalt for. Stemmer det? Er ikke det ulovlig? Jeg bare spør! Og er ikke dømmende. Virkelig ikke. Bare litt kjipt hvis noen kommer i knipe - dersom det oppdages altså....
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Funker det for folk? Eller er det bare "generelt pisspreik", som noen hevder... Altså: generelle råd vi har hørt før...
torch Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Jeg kastet meg på "gratisbølgen". Fylte ut spørreskjemaet og fikk en mail med "generelt pisspreik" og mange oppfordringer til å bestille hele programmet for å få råd om vår situasjon som selvsagt var langtfra "gratis". Hissig markedsføring, må jeg si. Da får jeg litt piggene ut med en gang, jeg, og gadd i alle fall IKKE å bestille resten. Jeg er generelt litt skeptisk til "søvntrening" av små barn, men jeg vet ikke noe mer om hva dette går ut på, så jeg skal ikke si noe verken den ene eller andre veien. Kanskje det er noen bra tips der?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Sunn fornuft er gratis, og det funker som regel best.
Læms Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Helt enig, har lest og sjekket litt, og dette er sprøyt. Dama gir seg ut for å være ekspert men er langt ut på jordet! søvntrening fra de er bittesmå, superforeldresentrert og lite nyansert. nei takke meg til!
Dennis og mamma`n Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Jeg har lest litt av den greia, å det går på sunn fornuft mye syns jeg. Gutten min har egentlig sovet bra han, men jeg leste den mest bare for å se hva det var. Noen barn vil vel kanskje skrike en del før de kommer igjennom denne "sovekuren", men det er vel kanskje mest fordi at vi tar ifra dem noen vaner. Som f.eks smukken, når barnet sovner med smukken, så vil barnet gjerne ha smukken der viss han/hun våkner til også, noe den sjeldent er. Da våkner gjerne barnet å begynner ofte å skrike fordi at den vil ha smukken, noe jeg skjønner godt (viss dynen min blir borte, så våkner jeg å vil ha den på plass igjen jeg også). Så går det vel mye på å lære ungen til å sovne av seg selv, uten hjelp av "sovemidler" (f.eks smukken). Jeg leste også noe om at et barn trenger ikke være mere våken en 1-1,5 timer før den får seg en dupp igjen (det gjaldt vel kanskje de opp til 6mnd), for de får så mange inntrykk iløpet av den tiden at da haddde godt av å slappe av å bearbeide de inntrykkene. Dette merker jeg jo på min lille pode, at når han har vært våken og lekt en stund, så blir han ofte trøtt og litt grinete, så den påstanden stemmer bra her i huset. Ser det er mange som sender ut sleepsense på mail her da, så får dere den, så er det jo grei lesning, den virker sikkert på noen og på andre ikke. Noen greie tips kan det jo være der også, syntes jeg ihvertfall.
torch Skrevet 17. juli 2006 #9 Skrevet 17. juli 2006 Vet du hvor tidlig det anbefales å fjerne disse "vanene"? Jeg synes liksom at det må være veldig vanskelig å skille mellom vaner og behov på helt små barn. I vårt tilfelle kommuniserte ikke poden annet enn sine behov inntil han var mellom 9-12 mndr. Først når han var ett år kunne jeg med sikkerhet si at han våknet på natta og gråt av vane... Nå tenker jeg at behovene har blitt til en vane som han ikke lenger har behov for, men han vet ikke om annet og vil bli temmelig usikker dersom jeg uten videre - helt plutselig - skulle ta fra ham denne tryggheten. Derfor har jeg planer om å ta dette her meget forsiktig og mest mulig skånsomt for ham siden det tross alt er vi som har skapt disse vanene. Jeg er fortsatt litt skeptisk, kjenner jeg, og er veldig glad for at jeg ikke kastet meg på noen form for "søvntrening" på et tidligere tidspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå