Gå til innhold

Dere som har blitt sydd....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det før stingene forsvant? Jeg ble sydd på innsiden av skjedeåpningen, bare ett sting. Kjennes ut som det er en slags nylontråd, den er tykk og stiv, men de sa at den skulle forsvinne av seg selv.. Det er to uker siden fødselen nå, og jeg har lyst på SEX! :) Men jeg tror det vil være ubehagelig både for han og meg siden tråden er så stiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

husker ikke, men tror det tok noen dager mer enn to uker.. ha sex, men på andre måter enn samleie;-) gratulerer med kjapp sex lyst etter fødsel! det er det ikke alle forunt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes to uker hørtes litt lenge ut uten at den er borte, mener mine forsvant etter en ukes tid da jeg ble sydd. Ville hørt med lege eller jordmor før jeg hadde hatt sex for å være sikker på at du ikke river opp stinget eller får infeksjon eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, huska faktisk ikkje kor lang tid det tok. Meinar det tok ei stund. Synast ikkje 2 veker høyrast lenge ut.

 

Meinar eg har lest at ein ikkje skal ha sex til renselsen er over, ca 6 veker. Er jo ei stund, og me klarte ikkje ikkje 6 veker!! Ville berre nevne at det ikkje er anbefalt, huska desverre ikkje kvifor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lenger en regel det der med fem-seks uker. nå sier man heller at kvinnen bør kjenne selv hvordan hun har det, og at hun selv vil kjenne når lysten og evnen til sex er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også lest at man burde vente med sex til renselsen var over. Men da jordmoren skulle ha samtale med meg på sykehuset, sa hun at dette hadde de gått helt bort fra. Det var ingenting som tydet på at sex kunne gi infeksjon, det eneste som gjaldt, var om jeg følte meg klar! og det er jeg, hehe... må vel bare vente til den hersens tråden forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge blødningene er sluttet kan man ha sex! renselsestiden varierer fra kvinne til kvinne, noen kan ha sex etter ei uke..andre etter seks uker....!!! Det er pga infeksjonsfarer en ikke skal ha samleie før en slutter å blø..!

Til hov.inlegger: kan det være arret du kjenner???ville nok bedt om en undersøkelse, for danner det seg hardt arrvev, er det greit å få det fjernet..eller bedret, slik at samleie ikke blir et problem for deg eller din mann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! nei jeg kjenner tråden og jeg kan se den også.. men jeg skal høre med jordmor/lege, slik at jeg finner ut av det! takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan man ha når man føler for det, så lenge det ikke gjør vondt, og man bruker kondom før renselsen er ferdig!

Jeg fikk trådene mine klippet i tuppene fordi de gnagde. de kan jo be legen se på dem. Kan ikke huske hvor lenge de satt der, men tror det var over en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...